Gambia

Keskustelua Afrikan maista ja matkoista.

Sunset Beach

ViestiKirjoittaja Vieras » 20 Loka 2008, 11:56

Olemme perheen kanssa lähdössä helmikuussa kahdeksi viikoksi Gambiaan....jännittää. Lapset 9, 7, 2 ja 1v.
Lapsiperheiden kokemuksia paikasta?????
Kiitos...
Vieras

Gambia

ViestiKirjoittaja Vieras » 05 Marras 2008, 14:20

Olen käyttänyt malarianestolääkitykseen aina Malaronea kun en ole uskaltanut tuota Lariamia kokeilla, aika hurjia kokemuksia olen lukenut.Malaronessa ainakin minulle hieman unettomuutta ja välillä pääkipua, ystävälleni huonoa vointia ensimmäisen tabletin yhteydessä.riippuu ihmisen elimistöstä miten lääke vaikuttaa.
Vieras

Kokemuksia

ViestiKirjoittaja Jossu » 16 Helmi 2009, 13:07

8) Ehdottomasti hyvä matkakohde. Nyt kaverin kanssa ollaan 2 kertaa oltu reissussa. Tyttöporukassa tosiaan on se ongelma, että hazzlereita on varmaan normia hiukan enemmän, mutta muutaman päivän "No Thanks"- sanomisen jälkeen tilanne rauhoittuu.

Rokotukset kuten aiemmin on mainittu - hyvä varmistaa ja olla voimassa!
Malaria lääkkeistä: ollaan kokeiltu malaronea, joka ei mulle hlö.koht sopinut vaan sain kokovartalon kattavan ihottuman. Lisäksi Malarone on melko kallis muihin verrattuna.
Viimeisellä reissulla mä söin Lariamia ja lähinnä vaikutukset oli nukkuessa eli näin ja edelleen ( lääkettä syödään 4 viikkoa lomalta paluun jälkeen) näen erittäin aktiivisesti kummallisia unia, mutta se oli lähinnä viihdyttävää ;) ei siis painajaisia tms. Kaveri söi tetrasykliiniä ja oli tyytyväinen siihen. Eli vaihtoehdoista kaikki on kokeiltu ja yksi sopii toiselle paremmin ja toinen toiselle.

Vatsaongelmia ei ekalla reissulla ollut ollenkaan ja toissella reissulla päivän ripulisairastelulla selvittiin. Käsidesiä ei oo kummallakaan reissulla ollut mukana ja ihan vesipesulla ollan pärjätty. Hampaat voi myös hyvin pestä hanavedellä, vaikka juotavaksi matkailijoille se ei sovellukaan.

Lintubongareille voin suositella Tendaba campia. Itse en paikasta ollut innoissani ja etenkin Tjäreborgin reissu oli hinta-laatu suhteeltaan kallis ja heikkotasoinen retki. Tendaba kuitenkin tarjoaa puitteet luonnon ihastelulle ja jokisuistolla veneily oli itsessään ihan mukava kokemus. Jos et löydä itsestäsi maanläheistä, hieman sissiluonnetta omaaavaa leirintäalue-heppua ->älä lähde Tendabaan!!!

Paikallisia oppaita kannattaa käyttää ja heidän kanssaan ainakin me koimme parhaan retket ja saimme parhaat opastukset.

Kivaa lomaa, jos vasta lähdössä!!!
Jossu

ViestiKirjoittaja mosku » 02 Marras 2010, 12:14

Kävin tammikuussa 1krt Gambiassa,rakastuin samantien Gambiaan,sikäläiseen naiseen ja koko kansaan,syyskuun vietin kokonaan Kololissa,samalla avioiduin paikallisen muslimineitosen kanssa.Mä löysin henkisen kotimaani ja kaipaan sinne jatkuvasti.
mosku

Edellinen

Paluu Afrikka