arabiemiraatit-dubai

Ehdota lomakohdetta tai kysy muilta mitä kohteita he suosittelevat.

arabiemiraatit-dubai

ViestiKirjoittaja peruna » 03 Maalis 2008, 16:48

Olen suunnitellut matkaa ensi jouluna ja tarkoituksena olisi lähteä poikaystävän (ja ehkä toisen pariskunnan) kanssa..
haluaisin kokemuksia paikasta, sillä en tunne ketään, joka olisi kyseisessä lomakohteessa ollut..millaisia ihmisiä, ruokaa, hintataso? Ja erityisesti haluaisin kommentteja hotelleista,olen netistä yrittänyt etsiskellä mutta heikoin tuloksin..

Olen itse ajatellut sharjah:in Holiday Internationalia, mutta vain katsellut matkaesitteestä..onko tästä hotellista kokemuksia?

Olen myös kuullut ettei rannoilla saisi olla bikineissä, ja naisesta, joka suukotti miestään ja joutui vankilaan/sai sakkoa? ovatko huhut totta ja mitä muita rajoituksia arabiemiraateissa on?

kiitos jo etukäteen vastauksista!
peruna

Re: arabiemiraatit-dubai

ViestiKirjoittaja Vieras » 16 Huhti 2008, 23:23

Hieman on aikaa tuosta viestistäsi, mutta vastataa nyt silti kun ei yhtään vastausta näyttänyt tulleen :)

Itse olin avopuolisoni kanssa maaliskuussa Arabiemiraateissa ja juurikin tuolla Sharjahin puolella Holiday Internationalissa. Hotelli voi täysin varauksetta suositella sillä palvelu oli ystävällistä, huoneet olivat siistit ja esimerkiksi huoneiden siivous toimi. Allasalueella oli riittävästi tilaa ja uima-allaskin ajoi asiansa.

Kävelymatkan päässä hotellilta löytyy mm. Blue Souq josta löytyy ostettavaa varmasti jokaiselle. Ruoka on hyvää ja melkein missä tahansa uskaltaa syödä, vaikka itse sainkin tuliaisina kampylobakteerin, mutta voihan kyseisen bakteerin saada suomestakin.

Hintataso on elektroniikan osalta nykyään lähellä suomea mutta erityisesti naisväkeä viehättävät kengät, laukut jne. ovat edullisia. Elektroniikkaa voi hyvällä tinkaamisella saada reilusti suomen hintojen alle tai esimerkiksi alennusmyynneistä. Ihmiset olivat ystävällisiä ja puhuivat englantia.

Julkisilla rannoilla uskaltaa kyllä nykyään olla bikineissä, kunhan ei aivan yläosattomissa kulje. Kulttuuri on nykyään varsin länsimainen joten mitään ehdotonta suukottelukieltoa ei ole, mutta kannattanee silti pelata varman päälle ja jättää ne sitten hotellihuoneen puolelle :)

Rajoituksista sen verran että Sharjahin puolelta ei saa lainkaan alkoholia eli mikään "ryyppykohde" tuo ei ole. Dubainkin puolella alkoholia on saatavilla ainoastaan baareista ja yökerhoista. Juopuneena ei kaupungilla kannata näyttäytyä.

Taksilla kannattaa ja kuuluu kulkea paikasta toiseen sillä jalankulkijoita ei juurikaan ole otettu huomioon. Liikenne on paikka paikoin kaoottisen oloista mutta taksissa tuntee olonsa yleensä turvalliseksi. Onneks taksien hintataso on huomattavasti edullisempi kuin Suomessa.

Matkakohdetta voi kyllä suositella ja jos mahdollista kannattaa mennä kahdeksi viikoks sillä viikko tuppaa olemaan turhan äkkiä ohitse :)
Vieras

Paluu Mihin lomalle?