Jordania

Keskustelua Afrikan maista ja matkoista.

Jordania

ViestiKirjoittaja Vieras » 03 Helmi 2008, 20:44

Millaisia kokemuksia teillä on Jordaniasta ja Ammanista? Millainen tapakulttuuri, miten naisten pukeutuminen? Shoppailu? :) Laittakaa kokemuksia tulemaan!
Vieras

Amman

ViestiKirjoittaja Salla » 21 Helmi 2008, 02:57

Heippa! Itse olin kaverin kanssa Ammanissa juuri, ja suosittelen paikkaa kaikin tavoin, paitsi että hirveästi yökerhoja ei ole jos yöelämää miettii.. Ihmiset ovat ystävällisiä ja taksit ovat luotettavia (todella halpoja), erittäin paljon shoppailtavaa (pari suurta ostaria ja paljon kauppoja), hinnat hieman edullisemmat kuin Suomessa, ja mikä oli kaikista yllättävintä oli se, että koko Amman on hyvinkin länsimaalainen mitä aluksi kuvitteli! Sieltä löytyy ravintoloita ja jopa melkeinpä kaikki jenkki-ketjutkin mitä Suomessa ei edes ole.. :) mutta ravintoloita löytyy kyllä.

Pukeutumisesta sen verran, että voit huoletta pukeutua aivan normaalisti, nuoriso ja naiset pukeutuvat siellä suurimmaksi osaksi kuten me suomessa (muutamia hunnutettuja nähtiin) mutta usko pois, pukeutuminen on hyvinkin länsimaalaista! Turisteja ei paljoa siellä ole, tai ainakaan ei törmätty, joten varaudu että ihmiset tuijottavat kiinnostuneina.. mutta ei kuitenkaan pahasti, vaan kuten sanoin ystävällinen maa! Hyvää matkaa! ja kysy ihmeessä lisää jos haluat jotain tietää!
Salla

Amman

ViestiKirjoittaja Salla » 21 Helmi 2008, 02:59

niin ja painotan vielä, PALJON shopattavaa... :D
Salla

Petra

ViestiKirjoittaja minä » 15 Maalis 2008, 18:26

KÄvitkö Petrassa? Miten
minä

Petra

ViestiKirjoittaja Minä » 15 Maalis 2008, 18:29

Tämähän toimii!

Löytyikö majoituspaikka Ammanista helposti? Hintataso? Kuljitteko missään muualla? Miten?

Tiedätkö miten pääsee näppärästi, mutta edullisesti Egyptistä Jordaniaan? Paljonko ylitys lautalla maksaa ja kauanko se kestää?

Muuta oleellista tietoa, kiitos?
Minä

ViestiKirjoittaja Vieras » 24 Huhti 2008, 14:42

Eihän tämä toimikaan!

Petrassa käymisestä haluaisin ainakin tietää sekä Wadi Rumista. Miten niissä on kätevintä vierailla omatoimisesti? Voisin liittyä johonkin retkueeseenkin, joka lähtee...mistä?

Majoituspaikkavinkki edullisesta paikasta Ammanissa vastaanotetaan ilolla. Muita vinkkejä?

Kiitos :)
Vieras

Paluu Afrikka