Roomassa käyneet

Euroopan matkailuun liittyvää keskustelua.

Roomassa käyneet

ViestiKirjoittaja Poppana » 12 Heinä 2007, 12:24

Tahtoisin kysyä Roomassa käyneiltä otitteko rokotuksen? Mulla on todella paha piikki kammo ja en saa ittestäni irti mennä ottamaan sitä.

Hepatiitti leviää vissiin huonon hygienian kautta? Riittääkö ruokaryypyt ja hygienia estämään hepatiitin? Jos välttää jääpaloja ja salaattia ja syö vain hyvin kypsytettyjä ruokia. Ja hotellimme on aiva keskutassa, jotan yleisiä vessoja emme käytä, vaikka se hotellinkaan vessa tuskin kovin kummoinen on..

Soitimme terveyskeskukseen ja siellä sanottiin, että sitä ei ole Roomaan pakko ottaa. Se nainen oli myös itse matkustellut ja sanoi, ettei hän ole sitä rokotusta ottanut..

Niin ajattelin vaan kysellä onko kellään kokemusta asiasta. Kiitos kaikille, jotka viitsivät vastata.
Poppana

ViestiKirjoittaja Elwira » 23 Heinä 2007, 11:16

No eihän täällä Euroopassa reissatessa pahemmin tarvitse miettiä sen laajempia rokotuksia kuin koto-Suomessakaan. Kyllä perushygienialla pärjää! Ja kun juo pullotettuja juomia sekä syö kuumia ruokia, niin ei ne pöpötkään pääse jylläämään. Olen myös ihan ilman oireita syönyt Roomassa kiskasta irtojäätelöäkin.

=)
Elwira

ViestiKirjoittaja Vieras » 23 Heinä 2007, 16:19

Jep, mäkin olen ihan ilman rokotteita käynyt! Ruokaa syötiin pikkukojuistakin kaupungilla samoin jäätelöä ja vesijohtovettä (joka on nykyisin juomakelpoista!). Ongelmia ei ollut:)

Mukavaa matkaa,

T: Kohta Gardajärvellä, kokemuksia?
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 11 Syys 2007, 10:32

Juu ei eurooppaan juurikaan rokotuksia tarvitse. Normaali hygienia riittää. Jos oikein pelottaa niin apteekista saa sellaista sterilointigeeliä jota voi hieroa käsiin silloinkin kun ei pääsen pesemään missään. Kätevää esim lasten kanssa reissatessa.

Meidän perhe on ottanut rokotukset vain Thaimaata ja Egyptiä varten - kummastakaan ei tullut vatsatautia eikä muitakaan pöpöjä. Reissuun vaan reippaasti!
Vieras

Paluu Eurooppa