Tarkeneeko kyproksella

Tarkeneeko kyproksella

ViestiKirjoittaja hessu » 17 Helmi 2006, 13:18

...jo huhtikuussa? Onko merivesi vielä liian kylmää? Entä muuten ilma?
Ollaan menossa sinne pääsiäisen aikaan. Onko muilla kokemusta vietetäänkö siellä pääsiäistä ortodoksisella hartaudella? Kohteemme on Limassol. Osaisko joku kertoa siellä lapsiperheille sopivista tutustumiskohteista?
hessu

ViestiKirjoittaja Tokela » 27 Helmi 2006, 03:59

Toden näköisesti ei... :oops:

Pakkaa mukaan villasukat sekä villapaita, jos ne osoittautuvat turhiksi paikanpäällä, niin ei ne ole paljoa matkalaukussa painaneet, sillä jos niitä tarvitset ( kuten epäilen ) ovat vielä painonsa arvoisia melkein kullassa... :lol: :lol: :lol:

Välimeren maiden kylmä tuuli on todella " pirullinen " muutoin kuin kesällä. :roll:

Pääsiäisenä säät ovat vielä arvaamattomia, varaudu siihen. 8)
Tokela

talvi Kyproksella

ViestiKirjoittaja ritaki » 08 Touko 2006, 21:17

Olen ollut hyvin usein Kyproksella pääsiäisen aikaan, se on siellä jouluakin suurempi juhla. Juhlinta ei tosin kovin paljoa ulkopuolisille näy, se on uskonnollinen perhejuhla. Liikkeet ovat kiinni monta päivää.

Huhtikuu on pohjoismaalaiselle ehkä parasta aikaa sään suhteen, ei ole pakahduttavaa hellettä, mutta yleensä aurinkoista ja lämmintä.

Jos harrastat uimista luonnonvesissä Suomessa kesällä, tarkenet kyllä uida jo huhtikuussa. Olen viettänyt Kyproksella 7 talvea (joulu-helmikuu)
ja pärjännyt suunnilleen samalla vaatetuksella kuin Suomessa kesällä. Tietysti on järkevää ottaa jotain käsivarsia ja sääriä suojaavaa, sääthän voivat olla oikulliset kaikkialla.
Olen katsellut parvekkeeltamme Limassolissa, kun kymmenet ihmiset käyvät päivittäin uimassa meressä talvellakin, joten aika lämmintä siellä on ympäri vuoden.
ritaki

ViestiKirjoittaja Vieras » 31 Tammi 2008, 18:44

Vietin Limassolissa muutama vuosi sitten maaliskuun ja huhtikuun alun. Täytyy sanoa, että olis siellä aika vilakkaa ja etenkin tuuli oli petollinen. Kipeäksihän siellä tuli. Ihan vasta lähtöä edellisenä päivänä uskaltauduttiin mereen uimaan ja kylmää se oli silloinkin! :cry:
Vieras

ViestiKirjoittaja Mia » 01 Maalis 2008, 15:53

Huhtikuussa ei tietääkseni vielä Kyproksella tarkene, mutta toukokuun lopussa lämpöä piisaa! :D
Mia

Paluu Yleistä matkakeskustelua