Kirjoittaja maria.tj » 05 Tammi 2007, 13:51
Olin marraskuussa kaksi viikkoa Hammametissä,englannilla pärjäsi mutta ihana olisi ollut osata ranskaa. Itse tykkään käydä toreilla missä näkee paikallisia asukkaita.Myös hotelli oli Hammametin keskustassa, koulujen ja tavallisten ihmisten arkipäivän keskellä. Kävelin pitkin hienohiekkaisia rantoja kymmeniä kilometrejä,välillä ei näkynyt ristinsielua missään koska turistiaika oli jo ohitse ja suuri osa rannan hotelleista (kai) suljettuina.
Nabyulissa (10 km Hammametistä, Hammamet-Sousse on jotain 8-90 km,juna-ja bussiyhteydet tieääkseni ihan hyvät) on suuret markkinat kerran viikossa aamusta yhteen-kahteen saakka, en vain muista minä päivänä. Todella suuret markkinat.
Hammametin omat paikallismarkkinat on parin kilsan päässä keskustasta muistaakseni torstaina aamusta yhteen-kahteen saakka. Siellä on halvalla myynnissä meidän keltaisiin vaatekeräyslaatikoihin laittamia vaatteita,kenkiä yms. Näin mulle kerrottiin kun ihmettelin miksi on silmänkantamattomiin vanhoja vaatteita myynnissä,tosin dinaarilla tai silleen, tarviihan se jakelureitti joinkinlaisen palkkion. Ja Tunisiahan todellakin on jo Afrikkaa, ja köyhä maa,ostajia näytti olevan, joten tarpeeseen menevät. Paikallinen kertoikin ettei monella olisi varaa niin hyviin vaatteisiin jos joutuisi ostamaan kaupan hinnoilla.
Soussesta en valitettavasti tiedä, ensi kerralla aion käväistä sielläkin.
Osaako kukaan kertoa millainen sää on Hammametin paikkeilla huhti-toukokuussa?