Matka marras-joulukuussa?

Ehdota lomakohdetta tai kysy muilta mitä kohteita he suosittelevat.

Matka marras-joulukuussa?

ViestiKirjoittaja Naksutus » 28 Kesä 2010, 12:56

Moikka!

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Kaipaisin vinkkejä hyvästä lomakohteesta!

Matkan ajankohta sijoittuu marras-joulukuulle ja tarkoitus olisi viikon verran lomailla.

Lähdössä olemme minä ja poikaystäväni. Mies ei ikinä ole käynyt ulkomailla ja englannin taitokin on hiukan huono. Itse olen käynyt tätä ennen mm. Tunisiassa ja Bulgariassa, mutta vain vanhempieni kanssa. Englanti n hyvin hanskassa. Nyt olisi siis tarkoitus kahdestaan lähteä ja hiukan jännittää kumpaakin :lol:

Kohteesta olisi toiveena ensinnäkin se lämpö! Muuten haluaisin vähän kaikkea: rannalla makoilemista, kaupunkiin tutustumista, museoita yms., shoppailua, hyvää ruokaa ja eloisaa yöelämää.
Naksutus

ViestiKirjoittaja Nick » 29 Kesä 2010, 23:12

Hei!

Voisin suositella turistienkin ja suomalaisten yleisesti suosimaa Thaimaata. Phuket voisi olla oiva paikka teille. Phuketista löytyy kaikki edellä mainitut, paitsi museoista en voi mennä sanomaan.
Matka-aika osuu otolliseen kohtaan. Sadepäiviä ei juurikaan ole ja lämmintä riittää.
Rannoista voisin suositella Kata Beach, Karon tai Patong Beachia. Tarkempaa tietoa kyseisestä lomakohteesta löytyy vastauksestani kyseisessä threadissa. http://www.lomat.info/phpBB2/thaimaasee ... t4464.html

Thaimaa on erittäin halpa ja siksi myös mukava maa matkustaa, tosin lentoliput voivat olla hieman tyyriitä. Halpojakin pitäisi kyllä löytyä. Lopuksi vielä sen verran, että marras-tammikuu on sesonki-aikaa joten liput tulisi varata ajoissa.
Ja vielä kielitaidosta sen verran, että pitäisi kyllä riittää. Omassa kaveriporukassakin oli erittäin huonoa englantia puhuva henkilö ja silti sujui asiat aivan mainiosti hänenkin osaltaan.
Nick

ViestiKirjoittaja Vieras » 30 Kesä 2010, 11:57

Kiitos vastauksesta!

Tuo Thaimaa olisi poikaystäväni toivelistalla kyllä ihan ykkösenä. Samoin hän haluaisi mennä Miami Beachille.

Itse en kyllä kummastakaan kohteesta ole järin innoissani...

Thaimaassa pistää hanttiin juuri se turisti-keskeisyys... Kuulemani mukaan kun turisteja on paljon, ja juurikin suomalaisia. Ja monella suomalaisella on kuulemma siellä talo/asunto vuokralla... Iik, en halua tuijotella suomalaisia kun olen toisella puolella maapalloa! :roll:

Miami Beach sitten taas vaikuttaa liian biletys-keskeiseltä. Siellä on ravintolaa, baaria, rantaa, kauppoja ja huvipuistoja. Mutta en minä nyt Jenkkeihin asti halua matkustaa vain käydäkseni baareissa ja shoppailemassa!

Vaikeaa :D Liian vaativa? :oops: :lol:
Vieras

Re: Matka marras-joulukuussa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 15 Elo 2016, 14:29

Mää oon aina ihmetellyt miksi ihmiset haluaa laittaa tuhansia euroja siihen, että lähtee johonkin Thaimaan turistirysään! Kun Suomessa saisi lomailla niin kivasti ja mukavan tekemisen parissa ja paljon edullisemmin Lapissa! Blogissa lisää: http://www.lumipallo.fi/reissuajaromantiikkaa/
Vieras

Re: Matka marras-joulukuussa?

ViestiKirjoittaja Taimiini » 21 Marras 2017, 15:21

Kyllähän Lapin kaamos ja valkoinen lumimaisema on se, joka ainakin minua vetää tähän aikaan vuodesta! Toki Lappi on kaunis ihan milloin tahansa, mutta tähän aikaan se on yhtä eksoottinen kuin juhannuksen aikaan kun aurinko paistaa koko ajan. Suosittelen!

Levin hotelleista Hotelli Hullu Poro on upea!
Taimiini

Paluu Mihin lomalle?