Kuinka turvallisena pidät tällä hetkellä Egyptin matkailua. Voisiko joku juuri sieltä palannut kommentoida?
Terv. Matka varattuna Luxoriin maaliskuun alussa
Egypti
8 viestiä
• Sivu 1/1
Egyptin tilanne
En ole käynyt Egyptissä vuoteen, mutta pidän Egyptiä edelleen suhteellisen turvallisena matkakohteena, kunhan tämä pilakuvaskandaali hieman rauhoittuu. Toistaiseksi ulkoministeriö ei ole kehottanut välttämään muslimimaihin matkustamista.
Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja pääset tekemään matkasi rauhallisin mielin.
Toivottavasti tilanne rauhoittuu ja pääset tekemään matkasi rauhallisin mielin.
- Janne
Egypti, Hurghada
Juuri sieltä palanneena voin sanoa että erittäin turvalliselta tuntui siellä olla. Tervemenoa ja muista tinkiä!

- HHHH
Egyptin tilanne
Ei kohdattu mitään ongelmia Kairossa, Luxorissa tai Assuanissa. Tulimme takaisin 20.2. Muistaakseni Luxorissa mieheltäni kadulla kulkiessa kysyttiin (joku kaupustelija tms. joita Luxorissa riittää) onko hän tanskalainen, mutta se oli enemmän keskustelunaloitus kysymys kuin uhoamista.
- SM
Re: Egypti
Anonymous kirjoitti:Kuinka turvallisena pidät tällä hetkellä Egyptin matkailua. Voisiko joku juuri sieltä palannut kommentoida?
Terv. Matka varattuna Luxoriin maaliskuun alussa
terve! tulimme hurghadasta pari viikkoa sitten, eikä ollu mitään ongelmia - kuten ei Kairossakaan. Muista vain hyvä käsihygienia - ja ota naukku viskiä tai konjakkia pari kertaa päivässä, niin ei tule (toivottavasti ei) minkäänsortin vatsatautia.
- Vieras
Re: rokotukset
Anonymous kirjoitti:entäs nämä rokotukset? lähössä ollaan...
Itse olen ottanut AB-hepatiittirokotteet, molemmat suositeltavia. Poikaystävällä on pelkkä A-hepatiittirokote, silläkin pärjää, mutta mulle lääkäri "määräsi" tuon toisenkin. Kuulema parempi myöhemmin, ei tartte maksaa tuplaa jos ja kun tulee tarvitsemaan tota B-rokotetta myös.
- Vieras
Re: rokotukset
Anonymous kirjoitti:entäs nämä rokotukset? lähössä ollaan...
A-hepatiitti tuplarokote-Havix, Polio ja Jäkkäkouristus-Kurkkumätä on pakollisia/suositeltavia rokotuksia Egyptissä. Kaikki niistä ovat vähintään 10 vuotta voimassa. Jos lähtee yli 5 vuotta rokottamisesta alueelle jolla poliorokotteita suositellaan, se on vahvistettava. Jos saa haavan tms. yli 5 vuotta JK-KM-rokotteen ottamisesta, rokote on vahvistettava.
B-hepatiittirokotteen voi tietty ottaa yhdessä A:n kanssa, mutta koska se tarttuu vaan veren välityksellä, se ei ole turistille niin välttämätön. Itse en Sharm-El-Sheikhiin lähtiessä ottanut B-tä.
Tuo käsihygienia oli kaiken A ja O, etenkin rahaa käsiteltyyäsi muista käyttää käsidesiä, vaikkapa Antibac-nimistä apteekista saatavaa ainetta. Pelkkä savetti tms. ei riitä!!!
Näillä eväillä vältyttiin kaikilta taudeilta, syötiin kaikkea paitsi rähjäisemmissä paikoissa ei salaatteja tms. kypsentämätöntä.
- Vieras
8 viestiä
• Sivu 1/1