Eri matkanjärjestäjien "paremmuus"

Kysymyksiä ja kokemuksia matkatoimistoista.

Eri matkanjärjestäjien "paremmuus"

ViestiKirjoittaja Sirppi » 08 Huhti 2005, 09:28

Parasta aikaa mietimme lomalle lähtöä ja olisi kiva kuulla kokemuksia eri matkanjärjestäjistä. Mikä matkanjärjestäjä toimi hyvin ja mikä mokasi? Mitä suosittelette?
Sirppi

Detur

ViestiKirjoittaja peikko » 08 Huhti 2005, 11:14

En ole henkilökohtaisesti käyttänyt monen matkanjärjestäjän palveluita, mutta viime tammikuussa kävimme Egyptissä parin viikon lomalla Deturin kautta. Olin kuullut muutamia negatiivisia juttuja Deturista ennen lähtöä, mutta ainakaan meidän matkan osalta en voi Deturia haukkua.

Siinä Air Finlandin koneessa, jolla meidän olisi pitänyt lähteä paluumatkalle oli jotain ongelmaa, joten lento oli 13 tuntia myöhässä. Saimme kuitenkin tiedon tästä jo hotellilla, joten emme joutuneet odottamaan lentokentällä. Detur myös tarjosi illallisen ja saimme huoneemme takaisin.

Aurinkomatkojen kautta olen matkustanut muutamiin lomakohteisiin, mutta siitä on jo sen verran aikaa, että en muista miten homma silloin matkanjärjestäjän osalta hoitui.
peikko

matkanjärjestäjät!

ViestiKirjoittaja sassoska » 25 Huhti 2005, 13:35

Joo, mun mielestä Finnmatkat on toiminu todella hyvin! olemme mun muistaakseni käyttäny finnmatkoja Turkissa ja kreikassa. yleiskuva on ollut hyvä! retket ovat sujuneet suunnitellusti. Oppaat ovat olleet mukavia ja auttaneet erillaisissa pulmatilanteissa!

mun elämän aikana (olen koht 18wee,olen matkustellut äiskän iskän ja pikkusiskon kanssa. Odottelen kovasti että pääsen yksin reissaamaan ympäri maailmaa!) niin lennot ei oo viel kertaakaa ollu myöhässä joten ei oo kokemusta myöhästyneistä lennoista!
sassoska

matkanjärjestäjistä

ViestiKirjoittaja puti » 04 Touko 2005, 20:09

Olen käyttnyt itse lähes aina finnmatkoja, ikinä ei ole ollut valittamista!
Toisin kuin tjäreborgilla...Matkaoppaat ovat olleet erittäin ystävällisiä ja ovat auttaneet pulmatilanteissa!!!
Kiitos siitä heille kaikille!
Kesän matkaa odotellessa! :)
puti

ViestiKirjoittaja Vieras » 18 Kesä 2005, 19:57

Aurinkomatkoilta kokemuksia useamman reissun verran. Homma toimii erinomaisesti. Finnmatkojen oppaat (yhden matkan kokemuksella) sen sijaan ovat ns. yhtä tyhjän kanssa. Mitään tietoa ei meinannut tippua muuten kuin anelemalla ja rukoilemalla.
Eli itse suosittelen lämpimästi Aurinkomatkoja!
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 24 Syys 2005, 11:02

Tilasimme Tjäreborgilta matkan 19.7.2005 kanariansaarille, suoraan Oulusta. Matkan ajankohta oli 6.3.2006. Mutta sitten yllättäen ilmoittivat Tjäreborgilta ke 21.9.2005 että "sorry" matka peruttu ---> kuulemma "lomaletka" lokakuu 2005 - maaliskuu 2006(?) peruttu kokonaan, koska kauppa ei ole loka- marraskuussa käynyt hyvin.
Soittelevat ja peruvat joulun ja hiihtolomien lomavarauksia parasta aikaa.
Tämän TODELLA odotetun loman joka olisi ollut elämämme ensimmäin aurinkoloma 2 aik ja 2 lasta päättyi näin.
Kaiken lisäksi mukaamme oli lähdössä 12 muuta henkilöä. Nyt kun yritämme saada lomaa vko 10 Oulusta tälle 16 hengen porukalle niin, arvannette, ei löydy *?!''**x+&

Mitä tästä opin:
1. varmista matkatoimistosta lähteekö varmasti
2. onko matka riippuvainen muiden vuodenaikojen kaupasta
3. käytä sellaista matkatoimistoa joka varmasti vie ja on vienyt perille
4. älä luota Tjäreborgiin

En luovuta tästä kokemuksesta, yritän saada perheeni lomalle vaikka syyslomalla 2006. MUTTA ARVANNETTE ETTÄ TJÄREBORGIN OVESTA EN ASTU SISÄÄN ENÄÄ IKINÄ.
Koskaan ei pitäisi sanoa EI IKINÄ mutta nyt SANON.
Ps. yrittivät ehdottaa että menkää Vaasaa niin sieltä kuulemma lähtee kone. Kysyin että miten mennän Vaasaan, sanoivat "vaikka omalla autolla, emme järjestä kuljetusta". tämäkin vielä.
Vieras

ViestiKirjoittaja The man » 16 Loka 2005, 19:04

Mun mielestä aurinkomatkat on ollu ehdottomasti paras matkanjärjestäjä. Kokemusta on kolmen matkan verran eikä oo koskaan ollu mitään valittamista. Finnmatkojen matkalla olen ollut kerran ja mielestäni homma toimi muuten ihan ok, mutta yksi opas oli ihan pihalla lähes kaikesta. Onneksi tarkistin tärkeimmät asiat itse niin ei myöhästytty mistään.

Jännittää vähä toi ku kaikki kertoo ettei Tjäreborgiin kannata luottaa... Oon lähdössä eka kertaa Tjäreborgin matkalle. Toivottavasti kaikki menee putkeen. :roll:
The man

ViestiKirjoittaja Johan Toki » 17 Joulu 2005, 01:48

Kun nyt kerran saa puhua noista toimistoista... :lol: :lol: :lol:

Kokeilkaa ihmeessä Grani Toursia Kauniaisista! :wink:

Saatte kaikkien edellä mainittujen matkatoimistojen ym. matkat suoraan sieltä. :roll:

Firman mottonahan on ollut aina, jotta välitämme kaikki matkat! :wink:

Välttämättä en nyt yrittäisi sieltä tilata junamatkaa Kerava - Kittilä, mutta kaikissa muissa asioissa toki käännyn heidän puoleensa ja ah ihanuus se persoonallinen ja mahtava palvelu! :P

Vaivatonta ja mutkatonta palvelua maailmalle! 8)
Johan Toki

Tjäreborg ihan ok!

ViestiKirjoittaja Vieras » 10 Helmi 2006, 16:51

[quote="Anonymous"]Tilasimme Tjäreborgilta matkan 19.7.2005 kanariansaarille, suoraan Oulusta. Matkan ajankohta oli 6.3.2006. Mutta sitten yllättäen ilmoittivat Tjäreborgilta ke 21.9.2005 että "sorry" matka peruttu ---> kuulemma "lomaletka" lokakuu 2005 - maaliskuu 2006(?) peruttu kokonaan, koska kauppa ei ole loka- marraskuussa käynyt hyvin.
Soittelevat ja peruvat joulun ja hiihtolomien lomavarauksia parasta aikaa.
Tämän TODELLA odotetun loman joka olisi ollut elämämme ensimmäin aurinkoloma 2 aik ja 2 lasta päättyi näin.
Kaiken lisäksi mukaamme oli lähdössä 12 muuta henkilöä. Nyt kun yritämme saada lomaa vko 10 Oulusta tälle 16 hengen porukalle niin, arvannette, ei löydy *?!''**x+&
No jo on ihme touhua! Itse tilasin matkan joskus syyslokakuussa ja maksoin n. kuukausi sitten ja matkaan pitäisi lähteä ensi tiistaina 21.2.2006 ja Oulusta Teneriffalle tosin. No jotain hässäkkää oli lämmitetyn altaan kanssa, ensin luvattiin lämmitetty allas, sitten se peruttiin ja vähennettiin laskusta. Lisämaksua tuli sitten polttoainelisämaksun muodossa. Kuitenkin odotellaan nyt lähtöä.
Ennenkin ollaan Tjäreborgia käytetty ja moitteitta on mennyt. No ehkäpä me ollaan niin omatoimisia ettemmä osaa valittaakaan mistään.

mese
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 08 Maalis 2006, 13:18

Aina ja kaikkialle vain laadukas Tjäreborg, miksi, no juuri siksi, että siellä on laatua ja palvelua.....
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 22 Maalis 2006, 19:06

heips, finnmatkat hoiti ainakin meidän kreikan- matkan hyvin, joskin emme käyttäneet mitään opaspalveluita tai retkiä, joten vaikea sitä olisi ollut pilata.
riippumatta matkanjärjestäjästä erikseen, yleistä ärtymystä vain herätti polttoainelisälasku (joka esim. kotimaan liittymälennoista tuli erikseen noin 4 euroa, erillisellä laskulla ;)...
nyt syksyllä olemme menossa aurinkomatkoilla, katsotaan miten menee.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 31 Maalis 2006, 10:52

Olemme matkustaneet vain ja ainoastaan tjäreborgin matkoille, koska ne ovat aina olleet edullisimmat. Palvelun tasossa se kyllä näkyy!
Mutta koska olemme omatoimisia ja itse asioista selvää ottavia, niin vähällä tiedolla varustetut oppaat eivät ole lomaamme pilanneet.
Välillä kyllä ottaa pähän, kun hotellilta ei löydykkään luvattua palvelua, esim. allasbaaria, vaikka esitteessä on luvattu...
Vieras

olympia on paras!

ViestiKirjoittaja nippe » 10 Huhti 2006, 13:27

Oltiin Olympian reissulla Tansaniassa. Safarilla, Kilimanjarolla ja Sansibarilla vierähti nopeasti ja äärettömän hienosti pari viiikkoa. Kaikki järjestelyt toimivat enkä taida ikinä muiden matkoille lähteäkään. Esimerkkinä mainittakoon että kun lentokentältä hakemaan tullut bussi oli vajaan tunnin myöhässä niin matkatoimiston piikkiin juotiin sitten illallisella. Sellaista palvelua on turha toivoa tavallisilta matkan järjestäjiltä.

Nippe
nippe

ViestiKirjoittaja maailmanympäri » 17 Syys 2006, 18:55

Detur tarjosi koko illallisen oman valinnan mukaan loman aikana neljän tähden hotellissa, kun Eilatin tulli oli hidas ja jouduimme sen takia odottamaan pari tuntia. Että osaavat ne muutkin matkanjärjestäjät huolehtia asiakkaistaan. Olympialla se vaan lisätään hintaan etukäteen.
maailmanympäri

matkatoimistot

ViestiKirjoittaja jourf » 20 Syys 2006, 09:16

Minkälaista palvelua tarjoaa Kalevala? Olemme lähdössä perheen kanssa Dominikaaniseen Tasavaltaan helmikuun lopulla. Nyt alkoi vähän hirvittää kun on tullut luettua kauhujuttuja erään matkatoimiston toimista. Toiset vaihtoehdot matkakohteeksi ovat Aruba ja Barbados Kalevalan kautta. Olisiko jompi kumpi jälkimmäisistä paikoista "turvallisempi" vatsainfektioiden osalta kuin Dominikaaninen Tasavalta? :o
jourf

Seuraava

Paluu Matkatoimistot