Matka netistä vai matkatoimistosta?

Kysymyksiä ja kokemuksia matkatoimistoista.

Matka netistä vai matkatoimistosta?

ViestiKirjoittaja helena » 05 Syys 2005, 16:15

Tilaatteko matkan netistä vai matkatoimistosta? Nestistä taitaa tulla halvemmaksi. Matkatoimistot kun veloittavat jotakin ihmeen toimituskuluja.
helena
 

matkatoimistoista toistaiseksi

ViestiKirjoittaja Vieras » 05 Syys 2005, 18:30

Omalla kohdallani matkan varaaminen tapahtuu yleensä matkatoimiston tai matkanjärjestäjän kautta. Etsin kuitenkin yleensä haluamani matkan ja sen hinnan netistä, ja vertailen matkoja ennen niiden varaamista. Pieni varausmaksu pitää yleensä maksaa, jos tilaa matkan matkatoimistolta.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Johan Toki » 17 Joulu 2005, 01:26

Netistä matkan varaaminen " kuulostaa " näppärältä. Valitettavan usein siinä on mutkia matkassa, milloin ylimääräisiä bensakuluja tai muita ennalta arvaamattomia kuluja jotka eivät näy siinä varaustilanteessa ihan tarkkaan... :oops:

Toki voin olla väärässäkin ja paremman tiedon omaavat korjatkoon. :P

Itse toki myös ns. " väijyn " hintoja netistä, mutta itse varauksen hetkellä uskon matkatoimistoon. :wink:

Pienellä präntillä milloin mihikin painetut tekstit kun saattavat hämmentää. :cry:

Toimistoissakin olen suorastaan ärsyttävän valikoiva, sillä käytän ainoastaan pieniä yksityisiä matkatoimistoja, sillä haluan tukea niiden toimintaa ostamalla heidän kauttaan matkani. :lol:

Jokaisella toimistolla suomessa on jonkin sorttisia kuluja kuten arvata saattaa eikä ilmaisia lounaita ole. Jokainen voi sitten miettiä itse mielessään, haluaako palvelunsa ihmiseltä vai koneelta, toki molemmissa hyvät sekä huonot puolensa! 8)
Johan Toki
 

Mista matka

ViestiKirjoittaja Artsi » 12 Heinä 2006, 16:00

Jos olet satunnainen matkailija ja haluat nopean teemaloman vaivattomasti, matka kannattaa varata matkatoimistosta tai matkatoimiston nettisivuilta. Jos olet nautiskelija, haluat elamyksia matkallesi, haluat maksaa vahemman ja saada parempaa laatua kannattaa matkakohteeseen tutustua netissa. Netin kautta saat sinun hintasoosi sopivat hotellit ja lennot. Lennot kannattaa buukata suoraan www.ebookers.com -osoitteesta ja hotellit esim. xxxxhotels.com -osoitteesta. Nain saat raataloitya juuri sinulle sopivan matkan kohtuuhintaan ja valtyt ikavilta yllatyksilta. Tama tietysti vaatii hieman kokemusta ja harjaantumista. Itse matkusta aika paljon vuoden mittaan seka tyokseni, etta vapaa-ajalla. En edes muista milloin viimeksi olisin kayttanyt matkatoimiston palveluja. Lopetin niiden kayttamisen, koska pettymyksia hotellien tai lomakohteen tason kanssa oli liian paljon.
Artsi
 

Tämä yritys toimii myös Filippiineillä, vältä

ViestiKirjoittaja Vieras » 19 Kesä 2007, 12:53

A WARNING EXAMPLE WHAT MAY HAPPEN WHEN YOU SHOP IN INTERNET

Independent travelling has rapidly grown during the couple of last years. Everybody has the chance to plan his trip according to own wishes and available money. Internet provides us with endless possibilities so me and my husband decided to take this chance and plan a holiday of our dreams. Unfortunately we chose to buy our trip from a company which was dishonest in it’s actions.

Our plan was to do a holiday trip to India in spring 2007 and travel from there to the Maldives to spend some relaxing time on the beach. We booked the trip and the transport to a holiday resort in the Maldives via All In One Asia Travel Inc ( The Online Holidays) agency. We paid our trip in Jan. 2007. According to the invoice our payment went to a bank account controlled by Mr. Mohamed Bassam Adam. When the All In One Asia Travel Inc had received our payment we got a voucher in pdf-format which would be our reservation to the holiday resort.

Two days before we were due to leave for the Maldives we got a phone call form the All In One Asia Travel Inc agency. They told us that they would have to cancel our reservation to the holiday resort because of a mistake which had happened in their office. The agency had not paid the reservation they had made for us so the bungalow originally reserved for us had been sold to someone else. We made an instant reclamation to the All In One Asia Travel Inc and asked for an explanation of what had happened. We also asked them to arrange an alternative accommodation for us. The representative of the agency (Personal Travel Consultant) told us that they would not be able to provide us with alternative accommodation and she offered us a chance to come back to the holiday resort in two weeks’ time from our original arriving date or they could return us the money we paid them. We could not possibly postpone our arrival to the Maldives because our flight there from Delhi had already been booked and paid. In two weeks’ time our holiday would be over and we’d be back at work in Finland. We told these facts and the Personal Travel Consultant still advised us to cancel our trip to the Maldives because all holiday resorts were fully booked. Finally we agreed with the agency that they would return our payment to our bank account. Then we flew to Male. There at the local travel agency we found a place to stay and they arranged a transport to another island where we stayed. So now we had paid twice for our accommodation on the Maldives.

So far we had managed to overcome all our misfortunes. The real problems began after we arrived back to Finland and when we started the correspondence with the All In One Asia Travel Inc agency to get back the money we had paid them in Jan. 2007. We did not receive the money although we had already in March sent the agency our bank account information. We started an intense corresponding during which the representatives of the All In One Asia Travel Inc promised us both in writing and verbally to return the money. On behalf of the agency these promises were made among others by the Sales and Marketing Director and Manager. Several persons were included in the process and we herd many promises that we would get our money back.

It is now June and three months has passed since we were first promised to get our money. In Jan. 2007 we paid according to All In One Asia Travel agency invoice 2760 USD for accommodation and transport. Our money has been in their use for about six months. We have still not received our payment back. I strongly recommend that one should not have anything to do with this agency. This true story has been worth sharing with you readers if we finally receive our payment back or any other person is saved from a situation like ours.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras » 30 Loka 2007, 14:48

Kuulehan Artsi: Ebookers on matkatoimisto...

Suurin osa netissä lentoja myyvistä on matkatoimistoja. Lentoyhtiöt myy myös, mutta kaikkien osalta myös nettivarauksista peritään toimistokulut esim. lippujen postitusmaksun muodossa.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Kumiankka » 06 Heinä 2008, 01:05

Itse ostin matkamme Tjadeborgin netistä. Sai nettivarausalennusta 10€ ja matkan sai maksaa niin monessa erässä kuin halusi ja sellaisilla summilla kuin halusi. Olen kaiken puolin tyytyväinen.
Kumiankka
 


Paluu Matkatoimistot

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron