Turkki Marmaris
13 viestiä
• Sivu 1/1
Turkki Marmaris
Olen ajatellut että kävisin Marmariksessa. Onko kenelläkään kokemusta? Miten kauan lento kestää? Hintasuhde? Millainen henkilökunta? Kaikki tiedot otetaan vastaan
- Sasa
Marmarikseen
Joopa joo. Lento kestää Hesasta Bodrumin Milas-kentälle melkein neljä tuntia. Tiedän, kun just varasin itselleni matkan Marmarikseen. Lisäksi Bodrumista bussilla 2,5 tuntia. Matkoihin menee aikaa, mutta toivottavasti on kaiken väärti.
Lähden reissuun yksin - olisiko kellään kokemuksia? Luotan siihen, että uskallan, mutta mitä on odotettavissa?
Lähden reissuun yksin - olisiko kellään kokemuksia? Luotan siihen, että uskallan, mutta mitä on odotettavissa?
- Kissu
Re: Marmarikseen
Millä koneella lennät Turkkiin? Onko kyseessä omatoimimatka? Bodrum ei ole edes lähin kenttä Marmariksesta.Kissu kirjoitti:Joopa joo. Lento kestää Hesasta Bodrumin Milas-kentälle melkein neljä tuntia. Tiedän, kun just varasin itselleni matkan Marmarikseen. Lisäksi Bodrumista bussilla 2,5 tuntia. Matkoihin menee aikaa, mutta toivottavasti on kaiken väärti.![]()
Aina kun olen ollut Marmariksessa, niin koskaan ei ole kone Bodrumiin asti lentänyt. Kenttänä on ollut Dalamanin kenttä. Siitä on noin 1,5h Marmarikseen ~120km.
Anyway, Marmaris on hieno paikka lomailla. Paikkana se on siisti ja hyvät ilmat suosivat turistia. Keskikesällä on liian kuuma, mutta toukokuussa on oikein miellyttävät kelit. Useasti siellä käyneenä "tunnen" jo joitain tyyppejä, mutta vanhat tuttavuudet ovat jo paljolti jättäneet paikan. Joitain etuja siellä vielä saa, mutta uusien tyyppien kanssa on vaikeampaa hieroa esim. kunnon kauppoja.
Enää ei voi ikävä kyllä puhua alhaisesta hintatasosta. Paineet EU:n liittymisestä on tehnyt paikasta varsin kalliin verrattuna takavuosien hullunhalpoihin hintoihin. Ravintolassa söit edullisesti ennen, mutta et enää. Basaarissa teki halpoja kauppoja, mutta nykyään kartan koko hemmetin basaaria. Kireät turkkilaiset yrittävät väkipakolla kaupata tavaraa ja jos et osta niin tuloksena on haistattelua yms. Pitäkööt tunkkinsa
Ennen oli asiat toisin. Huumorilla kauppiaatkin hoitivat hommansa ja selvällä Suomella tuli toimeen joka paikassa. Nykyään Suomi on alkanut unohtua venäläisten ja löydettyä tämä kohde. He tuovat rahaa kasapäin verrattuna suomalaisiin.
Veneretkelle kannattaa mennä ja ehdottomasti sellaiseen, joka sisältää oikeasti hyvää ruokaa ja juomaa. Kaikki "mehmetit" lupaavat hienoa reissua, mutta tosiasiassa vain muutamat pystyvät hyvään suoritukseen. Muistakaa kysyä Osmania. Tai ei edes tarvitse kysyä. Hän törmää varmasti teihin. Voitte siitä olla varmoja
Tunnen herran ja tutustuttuani häneen voin sanoa, että kyseessä on kunnon kaveri. Ei kannata alun antaa hämätä.
Trust me!
- Tony
Re: Turkki Marmaris
Sasa kirjoitti:Olen ajatellut että kävisin Marmariksessa. Onko kenelläkään kokemusta? Miten kauan lento kestää? Hintasuhde? Millainen henkilökunta? Kaikki tiedot otetaan vastaan
Tulin juuri Marmariksesta, toissapäivänä siis. Kyllä kannatti käydä. Olin positiivisesti yllättynyt jälleen kerran turkkilaisten ystävällisyydestä ja palvelualttiudesta. Olin pari vuotta sitten Alanyassa, ja jotenkin ihastuin enemmän marmarikseen. Kaupunki oli siisti, turisteilla turvallista liikkua ja hotellin palvelu extra-hienoa (all-inclusive-palvelu) Lento kestää n.3,5 tuntia, eli siedettävissä rajoissa pysytään. Marmariksessa valtaisat määrät putiikkeja, mistä voit ostaa piraatti-tuotteita, kenkiä, laukkuja yms. todella edulliseen hintaan (muista tinkiä ainakin se -30% hinnasta) kaupankäynti voi olla vähän rasittavaa meille pohjoismaalaisille, mutta tempaudu mukaan menoon, niin pysyt mukana turkkilaisessa tunnelmissa! Suosittelen matkaa turkkiin/Marmarikseen...Hyvää matkaa!
- Vieras
Marmariksessa käyty
Aurinkomatkat tekee Bodrumin kautta matkoja Marmarikseen.
Ilma oli upea, maksimissaan +32 astetta. Lähdin vappu-päivänä viikoksi.
Minulla taas oli ihan hauskaa basaareissa ja muuallakin. Huumorilla selviää kaikesta. Ei ne kauppiaat pahemmin perään huudelleet.
Kyllä minä söin melkein puolella Suomen hinnoista?!
Ja se Osman. Saihan hän puhuttua laivalleen, tosin laiva vaihtui kaverinsa laivaan, mutta ei haitannut. Oli isompikin. Ruoka oli hyvää ja juomaa riitti.
Ilma oli upea, maksimissaan +32 astetta. Lähdin vappu-päivänä viikoksi.
Minulla taas oli ihan hauskaa basaareissa ja muuallakin. Huumorilla selviää kaikesta. Ei ne kauppiaat pahemmin perään huudelleet.
Kyllä minä söin melkein puolella Suomen hinnoista?!
Ja se Osman. Saihan hän puhuttua laivalleen, tosin laiva vaihtui kaverinsa laivaan, mutta ei haitannut. Oli isompikin. Ruoka oli hyvää ja juomaa riitti.
- Kissu
Me oltiin tuossa n. kuukaus sitten Marmariksessa. Ja ehdottomasti palataan! Aurinkomatkojen kautta siis Bodrumin Milas-lentokentälle, sieltä bussimatka Marmarikseen. Bussimatkalla yksi tauko ja ajeltiin läpi vuoristojen, en siis suosittele kovin korkeanpaikankammoiselle ainakaan ikkunapaikkaa
Ihmiset Turkissa ovat ystävällisiä ja kovinkin vieraanvaraisia, tietysti pitää muistaa mitä miehet tyttöporukasta ajattelevat
Helposti turkkilaisista tulee tuttuja ja sinne pitää aina palata, juteltiin tuossa erään henkilön kanssa kun palattiin, että oli 15 vuotta peräjälkeen käynyt Turkissa, pari kertaa muissa maissa mutta aina halusi palata Turkkiin. Itse en sitten yleistäisi tätä turkkilaiset ovat karvaisia-juttua, saattaahan niillä sitä karvaa olla mutta eivät kuitenkaan mitään jetejä ole
Osman ainakin useasti rantalaisia yritti laivaansa houkutella. Lisäksi rannalla kannattaa varoa viinirypäleiden myyjiä, monelle on käynyt niin että alkanut kaivaa lompakkoa, etsi rahaa mutta myyjä napannutkin koko lompakon ja juossut pois.
Mutta joka tapauksessa näkemisen ja käymisen arvoinen paikka!
Ihmiset Turkissa ovat ystävällisiä ja kovinkin vieraanvaraisia, tietysti pitää muistaa mitä miehet tyttöporukasta ajattelevat
Mutta joka tapauksessa näkemisen ja käymisen arvoinen paikka!
- Tuhka
Vietettiin paras loma ikinä marmariksessa viime vuoden lokakuussa!Paljon on tullut espanjaa ja muita bile paikkoja tullu koluttua,mutta marmaris on ehdottomasti paras niistä kaikista:)Iavan mahtavat ostosmahdollisuudet ja mikä parasta huippu yö elämä!Ja tietysti ne miehet tuo oman lisä muasteensa siihen:)Jos jotain paikkaa pitäis erikseen suositella niin 60&70´s falvers baari on paras!Tarjoililjat on ammattitanssijoita joten tanssi esitykset ja asiaan kuuluva musiikki takaa huippu illan!Lisäks baarissa on koko illan happy hour joten kaks drinkkiä yhden hinnalla 
- Tampere
ninanen kirjoitti:On tullut käytyä Marmariksessa juu, aikoinaan n.5kertaa.
Olen jo siirtynyt muihin kohteisiin, mutta hyviä muistoja jäi![]()
Kannattaa olla varuillaan ettei sydän jää sinne
Voi kuule sinne on jäänyt ihanat muistot, monien vuosien jälkeen. olimme nyt viikon ja taas syksyllä olemme 2 viikkoa. Me otamme vaan aina lennot ja etsimme itse hotellin ja hyvin on mennyt.
Terveisin matkailija Ritu
- Vieras
Vinkkejä retkistä kaipailtaisiin..
Moi kaikki Marmariksen matkailijat;
kaivattaisiin vinkkejä retkistä. Osmanin laivareissu on jo plakkarissa mutta muita vaihtoehtoja vielä kartoitetaan. Matkaan singahdetaan 19.pvä. Erityisesti ystäväni haluaisi ratsastamaan, onko tietoa on marmariksessa mahdollisuutta..? Ebtäs kauneushoidoista; kannattaako mennä vaikka hierontaan tai turkkilaiseen saunaan tai johonkin rentoutushoitoon...? Kertokaas kokemuksia. KIITOS!!!
kaivattaisiin vinkkejä retkistä. Osmanin laivareissu on jo plakkarissa mutta muita vaihtoehtoja vielä kartoitetaan. Matkaan singahdetaan 19.pvä. Erityisesti ystäväni haluaisi ratsastamaan, onko tietoa on marmariksessa mahdollisuutta..? Ebtäs kauneushoidoista; kannattaako mennä vaikka hierontaan tai turkkilaiseen saunaan tai johonkin rentoutushoitoon...? Kertokaas kokemuksia. KIITOS!!!
- Vieras
13 viestiä
• Sivu 1/1
Paluu Yleistä matkakeskustelua