Paras matkakohteesi ikinä?

Paras matkakohteesi ikinä?

ViestiKirjoittaja HeidiC » 10 Tammi 2007, 22:02

Kyselisin mieleistänne lomakohdetta, jossa olette olleet? Ja sitten voisi laittaa perusteluja, että miksi juuri se tietty kohde.

Itse mainitsen ehdottomasti Egyptin parhaimmaksi matkakohteeksi, jossa olen koskaan ollut ja luultavasti tulee olemaankin paras. Ja miksikö? Paikalliset ihmiset ovat tehneet minuun niin suuren vaikutuksen ystävällisyydellään ja iloisuudellaan etten usko moista näkeväni muualla. Tosin olen vielä nuori enkä paljoa maailmaa nähnyt, mutta jokatapauksessa uskon asian olevan näin. Ja vielä tarkemmin Egyptistä Sharm El Sheikh on vienyt sydämeni. Ainoaksi huonoksi puoleksi mainitsisin röyhkeän puoleiset venäläiset, mutta eivätpä ne nyt niin kovin suuri haitta ainakaan minun lomillani ole olleet.
HeidiC

Mieluisimpia kohteitani

ViestiKirjoittaja Neitoperho » 28 Tammi 2007, 19:32

Italia on aina Italia Venetsioineen , jonne paras aika on mennä touko-tai marraskuulla. Mutta viimekesäinen kokemukseni Turkista pienestä kylästä Kemerissä all inclusive oli aivan huippua! Löysimme kohteen Deturin hyvästä valikoimasta.Mutta yhtä hyvään olisi pystynyt uusi Nazarkin. Bulgaria tarjosi lapsiperheelle edullista rantalomaa ja kuitenkin retket paljastivat paikallisten arkeakin.Esim.maaseudulla tv ei todellakaan ollut mikään itsestäänselvyys.
Tunisia oli kiehtova ja erilainen.Siellä suosittelen yhäkin listoilla pysyttelevää Le Marabout-hotellia.
Tulevana kesänä testaamme Thaimaan Phukettia ja pitäkää peukkuja, että täältä löytyy taas jotain kiehtovaa ja ihanaa koettavaa koko loppuelämän muistoiksi!
Neitoperho

ViestiKirjoittaja myy79 » 15 Helmi 2007, 01:10

ehottomasti Italia!!! 8)
olemme miehen kanssa menettäneet sydämemme Italialle, etenkin Gardajärven alueella.. joka vuosi on päästävä uudelleen... :roll: syyskuussa tulee 3 kerta... 8)

ihana ilmasto, ihana maasto ja ihanat ihmiset.. Verona, Venetsia ja Milano lähellä.. AH!!
myy79

paras matkakohde?

ViestiKirjoittaja Jen » 18 Helmi 2007, 11:35

Kärkisijasta taistelevat Praha ja Madeira. Niitä ei oikein voi laittaa paremmuusjärjestykseen, kun ovat niin erilaisia!

Prahassa olen ollut vain talviaikaan, voipi olla, että siitäkin löytyisi ihan uusi ulottuvuus, kun menisi kesällä!

Ja Madeirahan on melkein samanlainen kelien puolesta ympäri vuoden.

Nyt ollaan menossa Thaikkuihin, saa nähdä kiilaako se näiden edelle 8)
Jen

ViestiKirjoittaja matkalainen » 19 Helmi 2007, 20:44

Kuala Lumpur on ykkösenä. Siisti kaupunki, ihmisiä erivärisinä ja -kokoisina, edullista asumista, matkustamista ja ostoksia, hyvää palvelua ja mahdottomasti mahtavia muistoja.
matkalainen

Pariisiin

ViestiKirjoittaja Vieras » 20 Helmi 2007, 22:15

Matkusteltua on tullut ympäri muailmaa ja mukavia kohteitahan löytyy rutkasti. Paras paikka taitaa kuitenkin olla Pariisi :lol: Olimme siellä viikon mieheni kanssa muutama vuosi sitten ja kaikki toimi aivan loistavasti: upeita nähtävyyksiä, kulttuuria, elämyksiä... Hintataso oli kohtuullinen ja palvelukin toimi suhteellisen hyvin (vaikka aina kuulee sitä haukuttavan). Suosittelen lämpimästi!
Vieras

ö..

ViestiKirjoittaja hepa » 23 Maalis 2007, 10:15

Kaikkein paras paikka on ehdottomasti Englannissa Brighton tai sitten Egyptin Sharm el sheik (tai jotenkin sinne päin kirjoitetaan).
Englannissa parasta oli ihmiset. Vaikka muualla englantilaiset tuntuvat vähän röykeiltä on itse maassa kaikki erittäin ystävällisiä. En unohda sitä koskaan.

Egyptissä sydämmeni jäi koralliriutalle ja sille ettei siellä ollut kulkukissoja. Nimittäin niitä vihaan kaikkein eniten matkalla. :evil:
hepa

ViestiKirjoittaja hile » 29 Maalis 2007, 14:37

Kyllä se on toistaiseksi Goa. Vasta yhden matkan kokemus, mutta tekee jo mieli palata. Ei enää kiinnosta niin mitkään Välimeren kohteet. Kaupungeista Hongkong tulee mieleen aika hienona paikkana. Goalla oli joku ihan oma tunnelmansa jota on vähän vaikea kuvailla.
hile

matkakohde

ViestiKirjoittaja tyttö » 07 Huhti 2007, 13:32

Portugali on kyllä ollut paras matkakohde ikinä. Lämpöä, rantoja ja upeita nähtävyyksiä. Maaimanloppu oli aivan uskomaton! ähtisin koska vaan uudelleen. Portugalissa yövyimme upeassa villassa ihanassa hotelliympäristössä. Mahtava kohde rentoutumiselle. Muistan varmaan aina neljän vuoden takaisen matkani. Rannat ja kalliot olivat aivan huippuja. Rakastuin kerralla Portugaliin!
tyttö

Punta Cana Dominikaaninen tasavalta

ViestiKirjoittaja Tarru » 09 Huhti 2007, 17:04

:D Ihana paikka sellaisille ihmisille, jotka rakastavat valkoista hiekkaa ja rantalomaa. Ei shoppailijoille eikä niille,jotka haluavat kierrellä ja katsella (toki sitäkin voi harrastaa). All Inclusive paketti ja loma on valmis! :P
Tarru

Re: Punta Cana Dominikaaninen tasavalta

ViestiKirjoittaja vieras » 22 Huhti 2007, 10:22

Mun mielestä ehdottomasti Kypros, sieltä Pafos. Oli niin kaunis ja hehkeä paikka. Rannat loisti, ravintolien ruoka ihanaa. Hieman kallista, mutta se ei haitannut kyproksen lämpöä, joka jäi hehkumaan sisälleni ikuisiksi ajoiksi. :roll:
vieras

ViestiKirjoittaja Tony » 25 Huhti 2007, 22:02

Jokaisessa paikassa on aina jotain hyvää. Viime kesältä jäi mieleen Praha. Sinne on pakko päästä uudestaan. Voisi kai verrata huumeeseen, vaikka en mömmöjä käytäkään :D
Voisiko Praha-riippuvuus iskeä jo ensimmäisellä kerralla? Minulle kai kävi niin.

Myös Marmaris on paikkana minulle tärkeä. Vaikka sen voisi moni luokitella rysäksi, niin useasti siellä käyneenä voin sanoa, että ei se sitä ole. Paikallisiin kun tutustuu, niin sinne tuntee itsensä aina tervetulleeksi. Suosittelen!

Cozumel (Mexico) on myös hieno ja rento paikka. Kirkkaat vedet houkuttelevat snorklaamaan ja paikallinen olut on erinomaista :lol:
Ihmiset ovat rentoja ja mukavia.
Tony

ViestiKirjoittaja Teddymama » 09 Touko 2007, 23:33

Ehdottomasti paras paikka on Malesia. Lämpö, hyvä ruoka ja edullinen hintataso. Shoppailijan paratiisi on Kuola Lumbur ja valkeaa hiekkaa ja merta löytyy sitten puolestaan Langawin saarelta missä voi viettää löhölomaa.
Pakko päästä uudestaan. Nyt tosin reissataa lasten kanssa vielä muutama vuosi euroopassa ja sitten suunnataan kauemmaksi.
Teddymama

ViestiKirjoittaja Nasti » 22 Touko 2007, 14:08

Toistaiseksi vain Euroopassa matkustaneena suosikkini on Italia. Oon käynyt eri paikoissa Italiassa 5 kertaa. Ruoka, ihmiset... se vain on ihanaa!

Myös Barcelona oli kaupunkina kiva, ja sinne pitäisikin päästä uudelleen joskus.

Vaikeaa, kun haluaisi käydä uusissa paikoissa, mutta veri vetäisi myös vanhoihin tuttuihin kohteisiin.
Nasti

loma Thaimaasa krabilla...

ViestiKirjoittaja Valaistunut » 01 Heinä 2007, 06:42

Joo-o. olin tyttöystäväni kanssa Thaimaassa Krabilla viime keväänä-07. Oli aika kivaa, mutta turistirysä se kyllä on. Koko ajan on joku kyselemässä takinhihassa roikkuen, että osta osta. Rasittavaa. Kiva paikka jos ymmärtää heti lähteä halvoilla pitkähäntäveneillä joillekkin lähisaarista. Hyvällä tuurilla saa olla suht rauhassa. Saarilla on yleensä kuitenkin todella matalat rannat, eli uiminen varsinaisessa merkityksessään menettää arvonsa. poikkeuksena mainittakoon muistaakseni chickenailand. Oli aika syvät ja mukavat rannat. Paikan päällä käyneenä suosittelen ottamaan mukaan jo suomesta ostetut snorkkelilasit+hengitysputki.Toki paikanpäältäkin näitä voi ostaa mutta laatu on sitä ja TÄTÄ. Suosittelen ostamaan myös ns: kunnon uimarenkaan. Siinä sitä on mukava killua yli 30 asteen helteessä ja kalat näykkvät tuttavallisesti sormia ja varpaita (eivät vaarallisia, kivoja vain) Jos olet veneilystä kiinnostunut henkilö ja sinulla on ns."kelluntatakki" olemassa, niin otapa mukaan. On nimittäin ykkösvaruste snorklaamiseen. Osta ne snorklausvälineet, kannataa todellakin. Usko vaan. Nauttikaa. Matkailu jättää sydämeen ihanat muitot, joita ei voi rahalla mitata. VAIKKA LOMAMATKA KÄYKIN KUKKARON PÄÄLLE, JÄÄ SIITÄ ELINIKÄINEN LÄMMIN MUISTO SYDÄMEEN. (Lämmin siinä tapauksessa että on ollut lämpimässa kohteessa, joskus toki muutenkin..) Jättäkää se laajakuvatelkku ostamatta ja painukaa sinne missä pippuri kasvaa. Se on elinikäinen investointi.Siitä jää jälki sydämeen. Reissaa jos on rahaa. Kaikki muu on toissijaista....
Valaistunut

Seuraava

Paluu Yleistä matkakeskustelua