Paras matkakohteesi ikinä?

ViestiKirjoittaja capricorn82 » 29 Maalis 2008, 14:45

Parhaat lomamuistot minulla on Italiasta! pidän italialaisista ja maa tarjoaa runsaasti nähtävää ja elämyksiä. Venetsia, Rooma, Napolinlahti, Gardajärvi... Siinä muutamia esimerkkejä. Toinen suosikkikohteeni on Nizzan kaupunki Ranskassa. Lähellä rivieran upeat kaupungit Cannes, Antibes ja St Tropez, Monacon ruhtinaskunta eikä Italiakaan ole kaukana.
capricorn82

ViestiKirjoittaja Vieras » 24 Kesä 2008, 14:54

Ei olla mitään maailman matkaajia. Jonkun verran käyty. mut tähän mennessä paras:
Egypti ja Sharm el Sheikh.
Ihana paikka. Kerran käyty ja ens keväänä uudestaan.
Vieras

Havaiji

ViestiKirjoittaja humuhumunukunukuapuaa » 29 Kesä 2008, 00:59

Paljon on ympäri palloa lennelty. Monipuolisempaa lomakohdetta ja upeampaa luontoa et voi löytää kuin Havaijilta. Tiesitkö, että voit vaikka siellä aamulla lasketella ja iltapäivällä surffata, katsoa maanuumenista valuvaa sulaa laavaa, kohdata merellä valaita, kilpikonnia, delfiineitä, ihailla auringonnousua pilvien yläpuolelta 3000m korkeudessa ympäröivien maisemien ollessa kuin kuussa, snorklata värikkäiden kalojen seassa ja ihailla Waikikin auringon laskua. Ja kaikki nämä huippupuhtaassa ja hygienisissa oloissa. Ei paskahalvauksia niinkuin tuolla ns. kolmansissa kehitys maissa!
humuhumunukunukuapuaa

paras

ViestiKirjoittaja lomamies » 12 Elo 2008, 19:57

Suomi ja haapavesi, kylpyläsaaren hiekkarannat.Upea kaislajärvi sorsineen.Keskustaan 500m jossa baareja jokamakuun ja porukkaa piisaa.
lomamies

Paras paikka

ViestiKirjoittaja Vieras » 23 Loka 2008, 14:21

Ehdottomaasti Japani! Ystävälliset, rehelliset ihmiset, upea historia, edullisuus, aivan fantastinen ruoka ja viihdetarjonta.

Japani! Sinne pitää päästä uudestaan ja pian!
Vieras

Re: Havaiji

ViestiKirjoittaja ascomm74 » 24 Loka 2008, 15:21

humuhumunukunukuapuaa kirjoitti:Ei paskahalvauksia niinkuin tuolla ns. kolmansissa kehitys maissa!

Näitä kyseisiä peräpäänhalvauksia voi kokea missä tahansa - mukaanlukien oma lintukoto. Hawaiji ei ole mikään poikkeus.
ascomm74

ViestiKirjoittaja kallionkunkku » 04 Joulu 2008, 15:10

Omasta mielestäni paras paikka on ollut Aonang (Krabi) Thaimaassa. Eli Aonagin lähiympäristö, esim. Phi Phi, Hong island ym. saaret Krabin ulkopuolella.

Perus Thaimaa meininkiä. Hyvää ruokaa, kauniit maisemat sekä halpaa. Aonang on aika pieni paikka joten kahden viikon reissu riittää vallan mainiosti. Jos aikoo olla pitempää, kannattaa kyllä lähteä katsomaan vähän pidemmälle.

Europassa paras kohde on ollut Parga Kreikassa. Tosi nätti ja mukava pieni kaupunki. Pelkkää hyvää sanottaavaa siitä.

Ens vuonna on tarkoitus lähteä Mauritiukselle, toivon mukaan tästä paikasta tulee paras mahdollinen paikka missä on itse tultu käytyä!! :)
kallionkunkku

ViestiKirjoittaja Vieras » 17 Joulu 2008, 20:15

olen aivan rakastunut Intiaan. ystävälliset ihmiset, ihanat, rannat, hyvää ruokaa, biletystä ja halpaa :) Erityisesti tykkään pohjois-goa'sta. Goassa on ihanat rannat ja niiiiiiin ihania ihmisiä ketä on suunnaton ikävä aina. Intia on maa sitä joko vihaa tai rakastaa itse olen rakastunut. Ja sitä ei voi tietää vasta kun on itse käynyt kenenkään puheesta ei voi päätellä mitään.
Vieras

ViestiKirjoittaja Anne82 » 18 Joulu 2008, 20:14

Paras matka on tähän asti ollut Thaimaa. Saapa nähdä meneekö Dubai edelle nyt kun maaliskuussa sinne menemme. Haluaisin Intiaan mutta mieheni ei taida enää ikinä suostua lähtemään sinne tuon hässäkän takia. Muutenkin hänellä on niin hirveät ennakkoluulot siihen paikkaan.
Anne82

Espanja - maaseutu

ViestiKirjoittaja tapas-aktiivi » 14 Helmi 2009, 17:18

Olen matkustanut yli 30 maassa, mutta lopulta mieluisimmaksi kohteeksi on tullut Espanja. Ei mitkään rannikion turistisumput Costa del Solilla vaan maaseutu. Erityisesti Pohjois-Espanjan pikkukylät.
Nämä osat Espanjaa ovat minulle ne aidoimmat. Ihmiset eivät ole kohdanneet massaturismin haittoja, joten he ovat maaseudulla espanjalaisille tyypillisesti avoimia, ystävällisiä ja avuliaita.
Ruoka erityisesti pohjoisessa on sanoinkuvaamattoman hyvää. Hinta-laatu -suhde on erinomainen kaikkialla maaseudulla.
Espanjan historia on näkyvissä kaikkialla. Roomalaisten rakentamat sillat, tiet, vedenkuoljetusjärjestelmät; Mauri-ajan rakennukset, linnat, linnakkeet, kulkureitit.
Ja minulle ehkä antoisin asia on Espanjan luonto. Maa on aivan käsittämättömän kaunis ja vaihteleva. Jokainen matka Espanjan maaseudulla on ollut upea elämys.
tapas-aktiivi

Re: Paras matkakohteesi ikinä?

ViestiKirjoittaja Mimmi65 » 19 Helmi 2009, 16:39

[quote="HeidiC"]Kyselisin mieleistänne lomakohdetta, jossa olette olleet? Ja sitten voisi laittaa perusteluja, että miksi juuri se tietty kohde.

Ehdottomasti Kreeta 8) . Lämpö, aurinko, aivan ihanan ystävälliset ihmiset ja todella maukas ruoka :P . Kesälle on jo varattu 3 viikon Kreetan matka. Ja neljättä kertaa menossa Haniaan. Auto kannattaa vuokrata ja kiertää vähän saarta. Niin mekin ollaan tehty kahdella edellisellä reissulla. Kreetalla on hyvät tiet ja ihan turvallista ajaa. Tällä kertaa on auto varattu viikon ajaksi; edellisillä kerroilla on ollu 3 päivää ja aika auton kanssa on loppunut aina kesken.
Mimmi65

Paras matkakohde

ViestiKirjoittaja jpaakkulainen » 07 Maalis 2009, 20:25

Ei voi sanoa mikä on1.paras,kaikki kohteet on"uniikkeja"ainutlaatuisia:Mexico,Kreikka,Teneriffa,Afrikka;ei voi verrata keskenään:)Tai VOI verrata,mutta kaikki mestat IHANIA,Kreikan Santorini(mahtawa hotelliemäntä :D joka toi meille lämpimiä voileipiä terasille&vinkkuplon myös:)Cablecar;kaapelivaunu joka meni jyrkkää vuoristonrinnettä ylös&alas ,henkeäsalpaava upee elämys).Agadirissa(2.09)mentiin omatoimimatkalle;tilasimme respasta taksin,taksi oli50luvunChevrolet-Impala.kuskiAINAKIN80v.Kun ajoimme Kapas vuorelle päin kuski meinas ajaa punasia päin..Matkalla ylöspäin kaikki taputtivat/nauroivat meille kunChevy vanhus"päästeli"kunnon savut.."Tais polttaa enemmän öljyy kuin löpöö...Alaspäin mentäessä jännitti että toimiiko tässä koslassa jarrut...Lopuksi kuski toi meidät hotellille,tosin vähän meni ohi...Loppu hyvin kaikki hyvin,tippiä tietty annettiin,limonaadiin :D UPEEmuisto taas,kiva muistelle"kiikkustuolissa" 8)
jpaakkulainen

Edellinen

Paluu Yleistä matkakeskustelua