Cefalu/Santa Lucia-Le Sab tai Costa Verde -hotelli?

Euroopan matkailuun liittyvää keskustelua.

Cefalu/Santa Lucia-Le Sab tai Costa Verde -hotelli?

ViestiKirjoittaja Vieras » 05 Touko 2007, 10:48

Olemme suunnittelemassa perheemme kanssa (2 aikuista, 3-v poika) kesälomamatkaa kesäkuun puolen välin jälkeen. Mä olen nyt jotenkin ihastunut Cefaluun (siis teoriassa) ja olenkin lukenut, että se sopisi lapsiperheelle paremmin kuin hyvin. Emme ole ennen käyneet Italiassa (paitsi minä juuri Cefalussa 19 vuotta sitten, mutten siitä kyllä paljoa muista..) ja siksi haluaisimme nyt kokeilla jotain muuta (perheenä olemme olleet Mallorcalla, Kreetalla ja Barcelonan lähistöllä).

Nyt haluaisin kuulla kokemuksia ko. paikasta ja mahdollisesti (tai varsinkin) noista otsikossa mainituista hotelleista (Tjäreborg). Toisesta on keskustaan 6 kilometriä, joten ajattelin, että kulkeekohan siellä paikallisbusseja ja mitäköhän taksimatkat maksaisivat? Kaikenlaisia kokemuksia siis otetaan vastaan. :-)

Niin ja piti lisätä, että onko siellä rantakadulla hyvät kävelytiet, että pystyy rattaiden kanssa kulkemaan? Kreetalla meinasi palaa hermo, kun rattaiden kanssa kulkeminen oli niin hankalaa, kun ei ollut minkäänmoisia kävelyteitä.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 01 Kesä 2007, 14:39

Älä mene ainakaan Costa Verde hotelliin ellet halua olla koko viikkoa hotellilla. matka keskustaan oikessti tietäpitkin 12 km. Ranta näkyy hotellilta mutta välissä 2 isoa (moottori) tietä ja rautatie. käytännössä et voi kävellä mihinkään hotellilta... Jos haluat vuokrata auton se on ainoa toivosi nauttia hotellista tai siis sieltä pois pääsystä. Kaupunkiin kulkee linja auto mutta harvoin ja sekin aivan ääriään myöten täynnä ranskalaisia eläkeläisiä. Kuten koko hotelli. Hotellissa saat asiasi juuri ja juuri hoidettua englanniksi, mutta jos osaat italiaa tai ranskaa saat varmasti enemmän irti henkilökunnasta.

Keskustassa en usko rattaiden kanssa kulkemista kivaksi kokemukseksi. Vanhassa kaupungissa kapeat kadut ja autot kulkevat seassa.

Tiivistetysti älä mene.
Vieras

Re: Cefalu/Santa Lucia-Le Sab tai Costa Verde -hotelli?

ViestiKirjoittaja Vieras » 06 Kesä 2007, 09:04

Anonymous kirjoitti:Olemme suunnittelemassa perheemme kanssa (2 aikuista, 3-v poika) kesälomamatkaa kesäkuun puolen välin jälkeen. Mä olen nyt jotenkin ihastunut Cefaluun

Niin ja piti lisätä, että onko siellä rantakadulla hyvät kävelytiet, että pystyy rattaiden kanssa kulkemaan? Kreetalla meinasi palaa hermo, kun rattaiden kanssa kulkeminen oli niin hankalaa, kun ei ollut minkäänmoisia kävelyteitä.

3 vuotias ei tarvitse rattaita !!

Kunto kasvaa kun kävelee, ja mitä pitempiä matkoja sitä enemmän..
Vieras

Paluu Eurooppa