Ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä johonkin päin eurooppaa kaupunkilomalle viikoksi tai kahdeksi ystäväni kanssa. Mutta ongelma on nyt että minne.. Olen nyt jo niin innoissaan lähdöstä, että olen päästä pyörälläni vaihtoehdoista.. Lomalla haluaisin ehkä liikkua kaupungista poissa ja kierrellä pienempiä paikkoja. Olen saanut tarpeeksini välimerenmaista ja muista auringon-otto paikoista joissa on k u u m a! Mutta ihmiset turkissa, kreikassa, espanjassa ym. Ovat olleet aina niin kovin ystävällisiä ja rentoja
minne lähteä?
3 viestiä
• Sivu 1/1
minne lähteä?
Hei vaan.
Ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä johonkin päin eurooppaa kaupunkilomalle viikoksi tai kahdeksi ystäväni kanssa. Mutta ongelma on nyt että minne.. Olen nyt jo niin innoissaan lähdöstä, että olen päästä pyörälläni vaihtoehdoista.. Lomalla haluaisin ehkä liikkua kaupungista poissa ja kierrellä pienempiä paikkoja. Olen saanut tarpeeksini välimerenmaista ja muista auringon-otto paikoista joissa on k u u m a! Mutta ihmiset turkissa, kreikassa, espanjassa ym. Ovat olleet aina niin kovin ystävällisiä ja rentoja
. Sitä kaipaisin lomaltani jatkossakin. Ja eihän se aurinko välillä nyt haittaisi, mutta kuhan se ei olisi pelkästään rantalomakohde ja kunnon turistirysä. En myöskään pidä pitää hellevaatteita joka päivä päällä, koska en ole tyyliltäni mikään bikinityttö rannalla.. Enemmänkin boheemi. Ja olisi mukava tietenkin jos kaupungissa vallitsi erilaista kulttuuria. Ei mitään junttimeininkiä. Kaipaan lomaltani myös hyvää yöelämää ja tapahtumia, jonkin verran nähtävyyksiä, erilaisuutta, shoppailua, hauskanpitoa, (huvipuistoa)..Kaupungin ei välttämättä tarvitsisi olla pääkaupunki.. Koska olemme miettineet että olisimme yhden viikon maan pääkaupungissa ja toisen jossain muualla missä näkisi enemmän paikallista elämää. Olemme miettineet Reykjavikia, Dublinia, Galwayta, Amsterdamia, Lontoota, Kööpenhaminaa.. Reykjavik oli listallamme ykkösenä kauan, mutta se haave taitaa kaatua kaupungin kalleuteen, halvin hostelli mikä löydettiin oli 38 euroa yö.. Ja silloinkin olisi joutunut asumaan neljän muun kanssa.
Ja retketkin ovat kuulemma sika kalliita. Vastaisiko mikään näistä kaupungeista mitä olemme etsimässä lomaltamme? Tai tuleeko kellään muuta lomakohdetta mieleen mikä voisi sopia meille? Tarkoituksena on lähteä parin vuoden päästä ulkomaille töihin, niin on tarkoitus myös katsella matkakohdetta myös asumis-ja työpaikkana.
- lumikki
Pariiri matkakohteena
PARIISI
Ehdoton Euroopan ykkönen, kulttuuri, nähtävyydet, historia....
Pariisista löytyy ihan kaikki ja Euroopan suurimmassa mittakaavassa.
Kohtuullisen lentomatkan päästä löytyy aivan toinen maailma mihin suomalainen on tottunut. Lentokentältä pääsee samasta terminaalista junalla, metrolla, linja-autolla suoraan Pariisin keskustaan. Muutenkin Pariisin metro on lähes koko kaupungin kattava verkosto. Paikallisjunilla pääsee myös kestustassa- sekä busseilla vaivattomasti.
Visa kortti tietenkin on pakollinen varuste, koska liput ja maksut on sillä helpoin tapa hoitaa.
Viikko menee pariisissa vasta pinta katselmukseen, muutamaan kohteen tutustumiseen. Esim Louvre museo joka on pinta-alaltaa 160 000 m2 huokuu historiaa faaraoiden ajoista taiteilijoinden saavutuksiin (Mona-Lisa) jne.
Päivässä kiertää pienen osan museota!!
Pariisi on opettavaista nähdä!!
Jos Pariisi tuntuu pieneltä pääse keskustan Gare nu Nord asemalta luotijunalla Lontooseen, 70 euroa ei ole paljon kokemuksesta. No onhan toki muualakin nähtävää vaan ei Pariisin veroista. Pariisi on kaupunki, jota ihan oikeasti jää kaipaamaan, pakko mennä uudelleen.
Ehdoton Euroopan ykkönen, kulttuuri, nähtävyydet, historia....
Pariisista löytyy ihan kaikki ja Euroopan suurimmassa mittakaavassa.
Kohtuullisen lentomatkan päästä löytyy aivan toinen maailma mihin suomalainen on tottunut. Lentokentältä pääsee samasta terminaalista junalla, metrolla, linja-autolla suoraan Pariisin keskustaan. Muutenkin Pariisin metro on lähes koko kaupungin kattava verkosto. Paikallisjunilla pääsee myös kestustassa- sekä busseilla vaivattomasti.
Visa kortti tietenkin on pakollinen varuste, koska liput ja maksut on sillä helpoin tapa hoitaa.
Viikko menee pariisissa vasta pinta katselmukseen, muutamaan kohteen tutustumiseen. Esim Louvre museo joka on pinta-alaltaa 160 000 m2 huokuu historiaa faaraoiden ajoista taiteilijoinden saavutuksiin (Mona-Lisa) jne.
Päivässä kiertää pienen osan museota!!
Pariisi on opettavaista nähdä!!
Jos Pariisi tuntuu pieneltä pääse keskustan Gare nu Nord asemalta luotijunalla Lontooseen, 70 euroa ei ole paljon kokemuksesta. No onhan toki muualakin nähtävää vaan ei Pariisin veroista. Pariisi on kaupunki, jota ihan oikeasti jää kaipaamaan, pakko mennä uudelleen.
- maailman matkaaja
3 viestiä
• Sivu 1/1