pöljänä kyselen

Keskustelua Afrikan maista ja matkoista.

pöljänä kyselen

ViestiKirjoittaja kumiliima » 28 Joulu 2009, 17:52

Hei.
Suunnittelemme suuremmalla seurueella matkaa Egyptiin, paikka vielä auki.
Muutama kysymys johon toivoisin asiallisia vastauksia.
1. Kuinka turvallista naisen on liikkua siellä yöaikaan?
2. Meillä todella kaunis 15 vuotias vaalea teini. Miten turvallinen maa on hänelle?
3. Itse pidämme miehemme kanssa tavernoista ja katukeittiöistä missä saa maistella viinejä, keskustella paikallisten kanssa ja tutustua uusiin ihmisiin. Onko Egypti tällainen maa?
4. Pidämme myös yöelämästä. Olemme tottuneet siihen että meidän tyttömme on mukana aamusta yöhön omien voimiensa mukaan. Onnistuuko tämä Egyptissä?
5. Pukeutuminen? Jos on kamalan kuuma en kyllä kovin mielelläni kaapuun itseäni pue. Mikä katsotaan maassa asialliseksi pukeutumiseksi?
6. Mikä lomapaikoista on turvallinen mutta silti pikkusen menevä paikka?
7. Tinkiminen ja turistin huijaus. Olen juuri se ujo ja hiukan syrjäänvetäytyvä suomalaisnainen joka haluaa kokea, nähdä ja pitää hauskaa, en siis osaa tinkiä, koen sen noloksi ja jos on kamalan päällekäyvä ihminen säikähdän ja vetäydyn syrjään, samanlainen on myös minun tyttäreni. Hyvin kasvatettu ja turvassa elänyt nuori neiti joka ei vaaroja osaa tunnistaa.

Onko tämä maa omien kokemustenne perusteella meidän elämäntavoille ja odotuksillemme sopiva?
Olen lukenut paljon näitä em kirjoituksia, osa suosittelee, osa varoittelee joten kaippa se on hyvin pitkälle katsojan silmissä miten minkäkin maan kokee. Silti, vielä pisteenä i:n päälle halusin vielä kysellä vähän.
kumiliima

Paluu Afrikka