Marokko lasten kanssa?

Keskustelua Afrikan maista ja matkoista.

Marokko lasten kanssa?

ViestiKirjoittaja Vieras » 14 Elo 2007, 21:25

Millainen paikka Marokko on matkailla lasten (6-, 12- ja 15-vuotiaita tyttöjä)? Turvallisuus? Hotellisuosituksia? Vaatetusrajoituksia? Ajankulua teineille?
Vieras

marokko

ViestiKirjoittaja mare » 29 Elo 2007, 11:23

no itse en menisi sinne yksin lasten kanssa, se on aika vaarallista
jos tapahtuu niin että voidaan kidnapata sitä asiaa ei voi sivuuttaa.
ottaisin mukaan monta tuttuani ja myös mieheni.
mare

marokko

ViestiKirjoittaja Jonna » 29 Elo 2007, 12:09

Mikset mene mielummin Espanjaan? Se vielä on turvallisempaa.
Marokko ei ole eurooppaa, jos siellä kaapataan sun lapsi, todennäköisyys että ikinä enään saat lastasi takasin on 3% sadasta. Varoitan vain mutta jos menet turisti lomakohteeseen voi olla että se on turvallisempaa mutta en veisi omia lapsiani sinne.
Jonna

ViestiKirjoittaja Vieras » 31 Elo 2007, 11:26

ihmeellinen asenne näyttää kaikilla olevan. toisilla keskustelupalstoilla olen lukenut juuri päinvastaista palautetta, jonka mukaan Marokko on hyvinkin turvallinen ja mukava paikka nimenomaan lapsiperheille. Ainoa epäturvallinen asia kuulemma taskuvarkaat.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 01 Syys 2007, 12:38

ja se oli kyllä vikatikki! En suosittele missään nimessä.

Sielä rikollisuus rehoittaa ja miehet käyvät kiinni sielä jopa lapsiin.
Rannalla emme voineet olla koska miehiä tavallisissa vaatteissa tulivat kyttäämään tyttöjämme 13-v ja 15-v aivan puolen metrin etäisyydeltä. Ei auttanut vaikka mieheni yritti ajaa heitä pois.

Aivan törkee paikka ja hygienia oli huono.
Vaikka olimme tasokkaassa (neljä tähteä) hotellissa, oli huoneet todella likaiset. Yöäk!!!

ihan samaa mieltä!!
Vieras

Marokko

ViestiKirjoittaja Vieras » 11 Syys 2007, 12:35

mielestäni Marokko on kaunis paikka
itse olen käynyt vain pari kertaa. mutta menisin mielelläni
uudestaan
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 22 Joulu 2007, 18:25

Siis miksi ei voisi mennä. Ihmiset ovat todella ystävällisiä ja paikka on kaunis. Itse olen ollut lapsien kanssa useaan kertaan yksin matkalla Marokossa ja ei mitään negatiivista ole koskaan sattunut.Motto maassa maan tavalla tai maasta pois sopii hyvin varmaan joka kohteeseen...
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 04 Tammi 2008, 13:05

Olimme Marokossa tammikuussa 2005 silloin 9- ja 5-vuotiaiden poikien kanssa...mitään uhkaa emme lasten suhteen kokeneet (tai muutenkaan), päinvastoin. Vaikka lapsemme eivät ole tyypillisen vaaleita suomalaisia. herättivät he jatkuvasti huomiota paikallisissa ja saivat päänsilityksiä/"kaunis poika"-huutoja...se alkoi pidemmän päälle hieman meidän nuoria miehiä ärsyttämään.

Samassa hotellissa oli perhe, jossa oli kaksi tytärtä, toinen jo teini-ikäinen ja hänen saamansa ylenpalttinen ihailu alkoi mennä liian pitkälle...eli ainakaan tyttölasten kanssa en välttämättä lähtisi Marokkoon, ainakaan pelkässä naisporukassa. Tuskin sen kummempaa vaaraa mistään on, mutta jatkuvasti ympärillä pyörivä nuorten miesten lauma on vaarassa käydä hermoille lopulta.. :)
Vieras

Minusta lasten kanssa voi hyvin mennä

ViestiKirjoittaja pirjolindgren » 18 Tammi 2008, 15:17

Olen ollut Marokossa useita kuukausia kun mieheni oli töissä siellä. En ollut edes varsinaisilla turistialueilla enkä aikana... Vietin päivät kahdestaan vuoden vanhan pellavapään kanssa. En kohdannut mitään vaarallista, suurin osa ihmisistä oli erittäin ystävällisiä ja ennekaikkea kaikki ovat äärettömän lapsirakkaita! Häiritsevää oli ainoastaan miesten tunkeileva käytös. Siksi käytin välillä marokkolaista pitkää mekkoa. Ongelmaa aiheutti myös löytää lapselle maistuvaa ruokaa, mutta olihan mäkkäri...
pirjolindgren

Alaikäisen tummahipiäisen tytön kanssa matkaan

ViestiKirjoittaja Ekaa kertaa » 11 Kesä 2008, 20:45

PirjoLindgren, mitä sanoisit mulle, kun olen lähdössä alaikäisen tummahipiäisen tyttöni kanssa marokkolaisen kihlattuni perheeseen ja vieläpä rantalomalle vain hänen ja siskonsa kanssa vuokrattuun asuntoon? Mitä paikalliset tuumaavat siitä, ettemme ole naimisissa? Tämä perhe odottaa jo kovasti meidän tuloamme ja vakuuttaa yhdessä kihlattuni kanssa, ettei meille koidu mitään vaaraa juuri siksi, koska olemme kihlattuni kanssa.

Pelotteluja olen saanut jo ihan tarpeeksi ja olen pyörällä päästäni, että mennäkö vai eikö mennä. Ei kaikki ole samanlaisia - marokkolaisetkaan.
Ekaa kertaa

Paluu Afrikka