SKOTLANTI KUTSUU

Ehdota lomakohdetta tai kysy muilta mitä kohteita he suosittelevat.

SKOTLANTI KUTSUU

ViestiKirjoittaja Vieras » 21 Maalis 2006, 12:23

Oletko kyllästynyt aurinkolomiin,ja väen paljouteen.
Etsitkö jotakin erikoista ja erilaista....???
Siinä tapauksessa voin lämpimästi suositella Skotlantia....omatoimisesti

Maa ei suinkaan ole niin kallis kuin annetaan ymmärtää...varsinkin jos tietää mihin menee ja mitä haluaa nähdä.

Auton vuokraus on kohtuullisen helppoa, majataloissa saa hyvää palvelua, ja hinnatkaan ei ole hirvittäviä.

Parhaiten saa tietoa netin kautta

Itse kannatan auton vuokrausta, ja noin viikon ( 10 päivän ) reissua. Ajaminen vaatii hieman totuttelua, mutta ei se sen vaikeampaa ole kuin Suomessakaan.

Itse ajoin viime vuonna ns viskitrailin, joka on valmiiksi opastettu reitti.
Aikaa kului kylläkin 2 viikkoa, mutta hauskaa oli, enkä saanut kuin yhden parkkisakon koko aikana.

EI MUUTA KUIN SKOTLANTIIN....

Niin esim: Suomesta pääsee lentämällä suht edullisesti.
Huom: jos haluat mennä omalla autolla, niin Norjasta pääsee lautalla yli Skotlantiin ( aikataulut ja hinnat netissä)
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 13 Huhti 2006, 06:58

Mihinkä aikaan vuodesta kannattaa Skotlantiin lähteä ja paljonko sinne kannattaa varata esim viikon matkalle rahaa mukaan, jos on esim omatoimi loma eikä hirmusti shoppaile..??
Vieras

skotlanti

ViestiKirjoittaja vieras » 25 Touko 2006, 21:26

Olimme vastikään Skotlannissa viikon. Majapaikkamme sijaitsi Edinburghissa, mutta teimme päivän reissun Skotalnnin Ylämaille! Huikean hienoja maisemia, määrättömästi historiaa, ystävällisiä ihmisiä, käsittämätöntä skotin-englantia ja vaihtelevia säitä. Huokea ja käymisen arvoinen paikka! Mutta, mutta...siitä olen hieman eri mieltä, että skotlanti ei olisi kallis. On se! (toki ei sitä nyt lontooseen voi verrata, mutta anyway!)
Vaikka varasimme netin kautta halvat sterlingin lennot (79 egee per nekku sivu) ja omatoimisesti etsimme huokean b&b -majoituspaikan, emmekä hussaneet mitään kummempia, niin silti rahaa kului elämiseen yllättävän paljon. Punnat vaan hupeni ja matkabudjetti ei pitänyt kutiaan alkuunkaan!
En tiedä sitten, miten nuukasti pitäisi elää, että pääsisi vähällä. Kun itsellä on vähän sellainen ajatus, ettei lomalla sentään liikaa sovi nuukailla - stressi se tulee siitäkin. Visa vinkumaan, jos muu ei auta! Ehkä, jos olisimme jättäneet paikallisiin pubeihin ja historiallisiin (maksullisiin) paikkoihin tutustumisen vähemmälle, olisimme selvinneet kohtuuhinnalla reissusta.
Mutta niin tai näin - skotlantiin kannatta silti EHDOTTOMASTI mennä :wink:
vieras

skotlanti

ViestiKirjoittaja vieras » 25 Touko 2006, 21:28

Olimme vastikään Skotlannissa viikon. Majapaikkamme sijaitsi Edinburghissa, mutta teimme päivän reissun Skotlannin Ylämaille! Huikean hienoja maisemia, määrättömästi historiaa, ystävällisiä ihmisiä, käsittämätöntä skotin-englantia ja vaihtelevia säitä. Huikea ja käymisen arvoinen paikka! Mutta, mutta...siitä olen hieman eri mieltä, että skotlanti ei olisi kallis. On se! (toki ei sitä nyt lontooseen voi verrata, mutta anyway!)
Vaikka varasimme netin kautta halvat sterlingin lennot (79 egee per nekku sivu) ja omatoimisesti etsimme huokean b&b -majoituspaikan, emmekä hussaneet mitään kummempia, niin silti rahaa kului elämiseen yllättävän paljon. Punnat vaan hupeni ja matkabudjetti ei pitänyt kutiaan alkuunkaan!
En tiedä sitten, miten nuukasti pitäisi elää, että pääsisi vähällä. Kun itsellä on vähän sellainen ajatus, ettei lomalla sentään liikaa sovi nuukailla - stressi se tulee siitäkin. Visa vinkumaan, jos muu ei auta! Ehkä, jos olisimme jättäneet paikallisiin pubeihin ja historiallisiin (maksullisiin) paikkoihin tutustumisen vähemmälle, olisimme selvinneet kohtuuhinnalla reissusta.
Mutta niin tai näin - skotlantiin kannatta silti EHDOTTOMASTI mennä :wink:
vieras

joo mua kutsuu kyllä ensi kesäksi

ViestiKirjoittaja Vieras » 02 Marras 2006, 12:54

Edinburghissa olen käynyt, mutta ensi kesänä tahdon Ylämaan maisemiin. Käsittääkseni Fort Williamin seudut ovat upeimmasta päästä? Tahdon patikoida, päiväretket varmaan riittää. Ajattelin mökin vuokraustakin mutta niissä taitaa viikko olla lyhyin aika yleensä? Sitten on aika sidottu yhteen paikkaan, mutta ehkä, ehkä...

Onnistuukos sellainen vaihoehto että pienen teltan vuokraisi tai ottaisi mukaan, ja yöpyisi maastossa? Onko luvallista muuallakin kuin leirintäalueilla?

Onko auton vuokraus välttämätöntä vai pääseekö Edinburghista tai Glasgow:sta kätevästi julkisilla noille seuduille?
Vieras

Re: joo mua kutsuu kyllä ensi kesäksi

ViestiKirjoittaja Vieras » 02 Joulu 2008, 16:36

Onko auton vuokraus välttämätöntä vai pääseekö Edinburghista tai Glasgow:sta kätevästi julkisilla noille seuduille?[/quote]

kyllä pääsee! Itse olen täällä juuri
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 19 Tammi 2009, 23:48

Jos sinne Fort Williamsiin on tarkoitus mennä, niin sinne tosiaan pääsee junalla (ei Pendolino :D ). Oltiin Great Glen Water Park-nimisessä lomakylässa (n. 40 km from FW) reilut 10 vuotta sitten 2 viikkoa, ja kyllähän se hienoa seutua on. Käytiin Brittein saarten korkeimmalla paikalla Ben Nevisissä(1344m?), ja sitä retkeä ehdottomasti suosittelen. Vuori on Fort Williamsin vieressä ja ihan lenkareissa pärjää. Ylös menee kivetty polku, ja lunta löytyy huipulta kesälläkin.

Meidän lomakylä oli Caledonian kanaalin varrella, 16 km päässä Fort Augustuksesta. Se oli upea pieni kylä, jossa oli 7 sulkuinen kanava. Kylä on Long Ness-järven päässä, ja järvelle tehdään eripituisia risteilyjä.

Autoa meillä ei ollut. Lähin vuokraamo oli ainakin silloin Fort Williamsissa, ja muistaakseni aika kallis omavastuu siihen sisältyi. Autolla kyllä näkisi muutamassa päivässä paljonkin. No, ehkä ensi kerralla.
Vieras

Paluu Mihin lomalle?