Yllätysmatka Azorille , mutta miten nuo maanjäristykset ?

Ehdota lomakohdetta tai kysy muilta mitä kohteita he suosittelevat.

Yllätysmatka Azorille , mutta miten nuo maanjäristykset ?

ViestiKirjoittaja Maarit » 21 Maalis 2008, 11:39

Hei
Olen suunnitelemassa yllätysmatkaa Azorille Helmikuussa 2009 neljälle aikuiselle ja yhdelle lapselle 2v.
Kannattaako jättää yllätys tekemättä?
Minua rupesi arvelluttamaan tämä matka noiden maanjäristyksien takia.
Luin tuolta jostain että siellä on maanjäristyksiä en halua kokea niitä itse enkä ainakaan miniälle halua minkäänlaisia järkytyken aiheita. Ensinmäisestä matkasta hänelle haluasin tehdä muistorikkaan muulla lailla. Milloin niitä järistyksiä pahimmillaan on? Onko jokin tietty ajankohta kuukaudesta vai tulevatko ja menevätkö ne koska vaan?

Entäs jos on himoshoppailija löytyykö mitään ihanaa ostettavaa vaatteita, laukkuja, kenkiä, kultakoruja edullisia?
Rakastamme hyvää ruokaa, sitä varmaan löytyy sieltä vai kuinka?

En halua missään nimessä valita väärin siksi olisin kiitollinen vastauksista.
Jos tämä paikka ei hyvä helmikuussa niin mikä olisi sitten euroopassa muu paikka, jossa on yhtä mukavat ja monipuolinen tarjonta/ harrastusmahdollisuudet kuin Azorilla, meitä kun on joka lähtöön :lol:
Maarit

Ei kannata peläta.

ViestiKirjoittaja Vieras » 07 Huhti 2008, 17:51

Hei,
Eli ymmärrän huolesi maanjäristysten suhteen, muta totuus on, että on paljon todennäköisempää jäädä auton alle kuin joutua maanjäristyksen uhriksi. Pelko on tietenkin ihan luonnollista, enkä halua sanoa että olisi jotenkin väärin pelätä, mutta kukaan ei voi mitenkään estää maankuorten liikkeita, joten ihmisten on vain pyrittämä elämään sen asian kanssa. Olisi todella sääli, jos matkasi jäisi tekemättä pelon takia. Sanoisin, että menetät paljon enemmän sillä.

Olin viime kesänä Japanissa, Kiotossa heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleenväliin, ja matkani aikana iski pari taifuunia Japaniin, sekä todella suuri maanjäristys, mutta hengissä selvisin. Vaikka minua vähän pelotti, en olisi mistään hinnasta jättänyt matkaani väliin. Koko ihana matka kasvatti minua henkisesti, ja halaun ehdottomasti mennä uudelleen Japaniin ja Aasiaan. Azorien kanssa, on varmasti sama homma.

Ajatus on kuitenkin aina tärkein, joten jos halaut yllättää ystäväsi tuntematta pelkoa tai huonoa omatuntuo, kannattaa ehkä miettiä jotain tutumpaa kohdetta, jossa ei maanjäristyksiä ole. Haluan vielä muistuttaa sen, että ei kannata antaa pelkojen kahlita elämää, jos olet aina halunnut Azoreille.
Vieras

Kiitos vieras vastauksesta

ViestiKirjoittaja Maarit » 11 Huhti 2008, 17:59

Kiitos Vieras kovasti vastauksestasi, olin jo päättänyt että lähdemme sinne, mutta sinun vastauksesi vahvisti myös lisää.
Luulisin että menetän tai menetämme todella paljon jos emme matkusta Azoreille, koska jokin siinä maassa ja matkakohteessa kosketti minua, kun esitteen siitä näin netissä.
Mieheni täyttää 50v ja ajattelin voisiko olla mitään sen ihanampaa kuin viettää poikiemme ja heidän perheensä kanssa aikaa ulkomailla poissa hälinästä jota mieheni inhoaa.
Luulen että hän arvostaa tätä yllätys kylläkin, vaikkakin muista yllätyksistä hän ei todellakaan pidä.
Odotan innolla että saan alkaa varaamaan matkaa meille.
ps. ja säästettyä paljon rahaa tuhlattavaksi :lol: Onneksi on aikaa.
Toivotaan että aika ei lopu kesken, siellä kun näytti olevan mukavasti noita aktiviteettejä noille nuorille aikuisille ja miksei myös meille vähän vanhemmillekkin.
Paras kait varata suosista kaksi viikoa ?
Vai mitä mieltä olette? Tuleeko aika silloin pitkäksi :D
Kesää odotellessa hei vaan
Maarit

Paluu Mihin lomalle?