Montenegro

Ehdota lomakohdetta tai kysy muilta mitä kohteita he suosittelevat.

Montenegro

ViestiKirjoittaja Loma » 28 Joulu 2006, 18:53

Osaisiko joku kertoa minkälainen paikka on montenegro,Onko joku käynyt? jos sinne vaikka menisi lomailemaan? :)
Loma

ViestiKirjoittaja Vieras » 05 Tammi 2007, 22:26

Montenegro on nouseva turistikohde.
Itse olen tehnyt sinne pikakäynnin Kroatian puolelta.
Se osa minkä näin, oli mielytti ensi näkemälta.

Olen tutkailut eri tiedostaja kyseistä paikasta.
Ajatuksena on uudelleen matkustaa sinne.
Ja pääasiallisemmat syyt ovat; kaunis luonto, melko halpa elintaso, rauhallinen ympäristö sekä melko lyhyt lentomatka.

Montenegron puolelta mahdollisuus tehdä pikavisiitti Albanian puolelle.

Matkustaa kannattaa lähiaikoina, sillä massaturismi ei ole ihan vielä kansoittanut kyseistä paikkaa.
Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » 05 Tammi 2007, 22:28

Montenegro on nouseva turistikohde.
Itse olen tehnyt sinne pikakäynnin Kroatian puolelta.
Se osa minkä näin, oli mielytti ensi näkemälta.

Olen tutkailut eri tiedostaja kyseistä paikasta.
Ajatuksena on uudelleen matkustaa sinne.
Ja pääasiallisemmat syyt ovat; kaunis luonto, melko halpa elintaso, rauhallinen ympäristö sekä melko lyhyt lentomatka.

Montenegron puolelta mahdollisuus tehdä pikavisiitti Albanian puolelle.

Matkustaa kannattaa lähiaikoina, sillä massaturismi ei ole ihan vielä kansoittanut kyseistä paikkaa.
Vieras

Montenegro

ViestiKirjoittaja skassu » 05 Huhti 2007, 17:43

Itse matkustin Montenegroon ensimmäisen kerran viime toukokuussa ja rakastuin maahan ensi näkemältä. Suomesta matkoja tekee ainoastaan Aurinkomatkat joten kohde on Budva. Sijainti on kuin paratiisissa,toisella suunnalla turkoosin sininen Adrianmeri ja toisella suunnalla upea vuoristo. Ilma on lämmin ja ihmiset aivan taivaallisen upeita. Toisen kerran matkustin elokuussa ja paikka oli muuten ihan samanlainen (heh heh) mutta turisteja oli kyynärpäätuntuman verran eli paljon. Hinnat oli elokuussa korkeammat kuin toukokuussa (turisteja rokotetaan) ja suurin osa oli turistikrääsää. Vanhassa kaupungissa on ihania kujia ja pikku putiikkeja joista voi tehdä löytöjä, vaikka hintataso ei kovin paljon halvempi oo kun Suomessa,joissain tuotteissa jopa kalliimpi. Edullisia tuliaisia on cd-levyt,hajuvedet ja muut hajusteet,koriste-esineet ja korut.
Viikon saa kummasti menemään tutkiessa Budvan pikkukujia ja upeeta maisemaa ja rantoja (rauhallisia rantabaareja auki aamuun saakka).
Käymisen arvoisia paikkoja on sitten ihan taksi/bussimatkan päässä eli Cetinje (entinen pääkaupunki) joka on vuoriston toisella puolella,upea historiallinen paikka,Bar jossa on myös paljon nähtävää ja esim. Uljinc josta löytyy käymisen arvoisia paikkoja. Jos menee kesäkuukausina,kannattaa ehdottomasti lähteä Tara-joen kanjoniin kokeilemaan raftingia eli koskenlaskua isolla kumiveneellä,mahtavaa.
Sain reissuillani upeita ystäviä joita lähden jälleen tapaamaan toukokuun lopussa pariksi viikoksi...eli kun kerran käyt Montenegrossa ja lähdet avoimin mielin,voit menettää sydämesi tuolle "Crna Gora"lle eli "mustalle vuorelle". Käymisen arvoinen paikka,olet sitten nähtävyyksistä nauttiva,rantaleijona tai bilettäjä. Suosittelen.
skassu

Paluu Mihin lomalle?